ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarım Atölyesi PEY111 GÜZ 1+3 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisini geliştirir.
    2-İki ve üç boyutlu düşünmeyi geliştirir, bu düşüncelerini tasarlar.
    3-Soyut kavramlardan somut mekânsal kurgular oluşturur.
    4-Skeç, perspektif, kesit, diyagram, maket gibi ifade tekniklerini kullanır.
    5-İfade tekniklerine ilişkin malzemeleri belirler.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş.Gör.Dr. Başak ÖZER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Ching, F. D. K. (2010). Mimarlık: Biçim, Mekân ve Düzen. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 2. Ching, F. D. K. (2010). Mimarlıkta ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim. (Çev. Ç. Birkan). Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 3. Frederick, M. (2009). Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey. Yem Yayınları, İstanbul. 4. Kolektif (2018). Öğrenme Biçimi Olarak Tasarım-Okullar Okulu Okumaları-4.İstanbul Tasarım Bienali. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yaratıcılık süreçlerini ve düşünseli görsele çevirme yöntemlerini anlayarak, tasarlamaya yönelik beceriyi geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Tasarım fikrinin geliştirilmesine (anlatı, soyut resim, kodlama, hareket, geri dönüşüm, yeşil duvar), üç boyutlu düşünülmesine (şerit, geometrik formlarla güncel sanat, parametrik tasarım, geçit, kabuk) ve ifade edilmesine (perspektif, skeç, poster, maket vb.) ilişkin çeşitli atölyeleri içermektedir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster