ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarım Atölyesi PEY111 GÜZ 1+3 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisini geliştirir.
    2-İki ve üç boyutlu düşünmeyi geliştirir, bu düşüncelerini tasarlar.
    3-Soyut kavramlardan somut mekânsal kurgular oluşturur.
    4-Skeç, perspektif, kesit, diyagram, maket gibi ifade tekniklerini kavrar.
    5-İfade tekniklerine ilişkin malzemeleri belirler.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Ching, F. D. K. (2010). Mimarlık: Biçim, Mekân ve Düzen. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 2. Ching, F. D. K. (2010). Mimarlıkta ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim. (Çev. Ç. Birkan). Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 3. Frederick, M. (2009). Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey. Yem Yayınları, İstanbul. 4. Kolektif (2018). Öğrenme Biçimi Olarak Tasarım-Okullar Okulu Okumaları-4.İstanbul Tasarım Bienali. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap 1. Garzanlı, S. (2016). Tasarım ve Mimarlık Üzerine Manifestolar ve Diğer Şeyler. SUB Yayımları, İstanbul. 2. İTÜ-ta 2016 Tasarım Atölyesi. (2016). İTÜ Mimarlık Fakültesi Lise Yaz Okulu. İstanbul, 18-24 Haziran. Atölye Yürütücüleri: Murat Gül, Hatice Ayataç, Kerem Koramaz, Figen Gül, Deniz Leblebici Başar, Mehmet E. Şalgamcıoğlu, Mehmet Erkök, Melih Bozkurt, Ozan Avcı, Kaan Sağ, Sena Semizoğlu, Kübra Dolap, Aslı Ulubaş, Tuba Özkan, Özgün Yücetürk, Meliz Akyol, Başak Özer. 3. İTÜ-ta 2017 Tasarım Atölyesi. (2017). İTÜ Mimarlık Fakültesi Lise Yaz Okulu. İstanbul, 17-23 Haziran. Atölye Yürütücüleri: Hatice Ayataç, Kerem Koramaz, Figen Gül, Deniz Leblebici Başar, Mehmet E. Şalgamcıoğlu, Melih Bozkurt, Meliz Akyol, Ethem Gürer, Sena Semizoğlu, Kübra Dolap, Başak Özer, Özgün Yücetürk.
    Dersin Amacı Yaratıcılık süreçlerini ve düşünseli görsele çevirme yöntemlerini anlayarak, tasarlamaya yönelik beceriyi geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Tasarım fikrinin geliştirilmesine (anlatı, soyut resim, kodlama, hareket, geri dönüşüm, yeşil duvar), üç boyutlu düşünülmesine (şerit, geometrik formlarla güncel sanat, parametrik tasarım, geçit, kabuk) ve ifade edilmesine (perspektif, skeç, poster, maket vb.) ilişkin çeşitli atölyeleri içermektedir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster