Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Sinema ve peyzaj mimarlığı ilişkisi
|
Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması
Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
|
2
|
Bir film nasıl okunur? Film okuma teknikleri
|
Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması
Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
|
3
|
Sinema filmlerinde zaman ve mekân. Sinematik peyzajlar
|
Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması
Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
|
4
|
Sinemada kent ve kentsel peyzajlar + film gösterimi
|
Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması
Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
|
5
|
Sinemada kırsal peyzajlar + film gösterimi
|
Ödevlerin ve sunumların hazırlanması
|
6
|
Sinemada geleceğin peyzajları + film gösterimi
|
Ödevlerin ve sunumların hazırlanması
|
7
|
Sinemada afet senaryoları + öğrenci sunumları
|
Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması
Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
|
8
|
Türkiye sinemasında peyzajlar I + film gösterimi
|
Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması
Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
|
9
|
Türkiye sinemasında peyzajlar II + film gösterimi
|
Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması
Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
|
10
|
Dünya sinemasında peyzajlar I + film gösterimi
|
Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması
Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
|
11
|
Dünya sinemasında peyzajlar II + film gösterimi
|
Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması
Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
|
12
|
Sinema filmlerinin peyzaj tasarımına etkileri + film gösterimi
|
Ödevlerin ve sunumların hazırlanması
|
13
|
Kent pazarlama filmleri ve bu filmlerin peyzaj tüketimine etkileri + film gösterimi
|
Ödevlerin ve sunumların hazırlanması
|
14
|
Sinema filmlerinin kamusal alandaki insan davranışlarına etkileri + öğrenci sunumları
|
Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması
Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Özer, B. (2017). Kentsel Peyzajların Tüketilmesinde Sinema Filmlerinin Rolü (Doktora Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
Adiloğlu, F. (2005). Sinemada Mimari Açılımlar ?Halit Refiğ Filmleri?. Es Yayınları, İstanbul.
Türkoğlu, N., Öztürk, M. ve Aymaz, G. (2014). Kentte Sinema Sinemada Kent. Pales Yayıncılık, İstanbul.
Allmer, A. (2010). Sinemekan. Varlık Yayınları, İstanbul.
Clarke, J. (2012). Sinema Akımları: Sinema Dünyasını Değiştiren Filmler. (Çev. Ç. E. Babaoğlu). Kalkedon Yayınları, İstanbul.
Koçak, D. Ö. ve Koçak, O. K. (2014). İstanbul Kimin Şehri? Kültür, Tasarım, Seyirlik ve Sermaye. Metis Yayınları, İstanbul.
Tecimer, Ö. (2005). Sinema Modern Mitoloji. Plan B Yayıncılık, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Diken, B. ve Laustsen, C. B. (2007). Filmlerle Sosyoloji. (Çev. S. Ertekin). Metis Yayınları, İstanbul.
Barthes, R. (2009). Göstergebilimsel Serüven. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Onega, S. ve Landa, J. A. G. (2002). Anlatıbilime Giriş. (Çev. Y. Salman ve D. Hakyemez). Adam Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bir görsel sanat olan sinema filmleri aracılığıyla peyzaj karakterlerine, peyzaj tasarım ve tüketim süreçlerine ilişkin görüş kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriği; Sinema ve peyzaj mimarlığı ilişkisi, Bir film nasıl okunur? Film okuma teknikleri, Sinema filmlerinde zaman ve mekân. Sinematik peyzajlar, Sinemada kent ve kentsel peyzajlar, Sinemada kırsal peyzajlar, Sinemada geleceğin peyzajları, Sinemada afet senaryoları, Türkiye sinemasında peyzajlar, Dünya sinemasında peyzajlar, Sinema filmlerinin peyzaj tasarımına etkileri, Kent pazarlama filmleri ve bu filmlerin peyzaj tüketimine etkileri, Sinema filmlerinin kamusal alandaki insan davranışlarına etkileridir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
3
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
5
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
5
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
3
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
4
|