Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sağlık Eğitiminde Temel Kavramlar
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
2
|
Sağlık Eğitiminde Tarihsel Süreç
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
3
|
Sağlık Eğitiminin Hedefleri ve Amaçları
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
4
|
Sağlık Eğitiminin İlkeleri ve Yöntemleri
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
5
|
Sağlık Eğitiminin Planlanması
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
6
|
Yer, Zaman, Kişi, Grup ve Topluma Göre Sağlık Eğitimi
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
7
|
Sağlık Eğitimi Yaklaşımları ve Modelleri. Sağlık Davranışı Değişikliği İle İlgili Toplumsal Modeller
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
8
|
Sağlık Eğitiminde Etik
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
9
|
Sağlık Eğitiminde Materyal ve Araçlar
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
10
|
Sağlığı Geliştirme
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
11
|
Yetişkin-Halk Eğitimi
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
12
|
Sağlık Eğitiminin Değerlendirilmesi ve Kayıt 1
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
13
|
Sağlık Eğitiminin Değerlendirilmesi ve Kayıt 2
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
14
|
Dersin Genel Tekrarı ./ proje-ödev tartışması
|
Önerilen kaynaklardan dersin konusuna hazırlık yapılması
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Canan ÜNLÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Aykut M, Çetinkaya F, Öztürk Y ve ark. (1999): Sağlık Eğitimi. Erciyes
Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
2. Glanz K, Rimer K R, Lewis F M (2002): Health Behaviour and Health
Education. John Wily and Sons, İnc. San Fransisco.
3. Tabak R S (2000): Sağlık Eğitimi. Somgür Yayıncılık, Ankara.
4. Özvarış Ş B,(2011): Sağlığı geliştirme ve sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
1. Maibacd E, Parrott R L (1995): Designing in Health Education. Sage
Publication. Inc. California
2. http//www.sabem.saglik.gov.tr.
|
Dersin Amacı
|
Öğrenme ve öğretme sürecinin kavramsal ve kuramsal bilgisi, hemşirelikte klinik eğitimin özellikleri, rol modeli kavramı, öğrenme ve öğretmeyi etkileyen yöntemleri, sağlık eğitiminin planlanması, birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, hasta okulu, eğitim süreci doğrultusunda öğrenme ve öğretme bilgi ve uygulamalarını içerir.
|
Dersin İçeriği
|
1. Sağlık Eğitiminde Temel Kavramlar
2. Sağlık Eğitiminde Tarihsel Süreç
3. Sağlık Eğitiminin Hedefleri ve Amaçları
4. Sağlık Eğitiminin İlkeleri ve Yöntemleri
5. Sağlık Eğitiminin Planlanması
6. Yer, Zaman, Kişi, Grup ve Topluma Göre Sağlık Eğitimi
7. Sağlık Eğitimi Yaklaşımları ve Modelleri. Sağlık Davranışı Değişikliği İle İlgili Toplumsal Modeller
8. Sağlık Eğitiminde Etik
9. Sağlık Eğitiminde Materyal ve Araçlar
10. Sağlığı Geliştirme
11. Yetişkin-Halk Eğitimi
12. Sağlık Eğitiminin Değerlendirilmesi ve Kayıt 1
13. Sağlık Eğitiminin Değerlendirilmesi ve Kayıt 2
14. Dersin Genel Tekrarı ./ proje-ödev tartışması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
4
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
4
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
3
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
5
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
-
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
5
|