Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Rehabilitasyonun tanımı, uygulama alanları, engelli, bozukluk, sakatlık tanımlamaları
|
|
2
|
Rehabilitasyonda sınıflamalar / Hasta psikolojisi ve yaklaşımlar
|
|
3
|
Psikososyal rehabilitasyona giriş, psikolojinin tanımı
|
|
4
|
Bellek, kişilik ve psikososyal gelişim ve davranış terapileri
|
|
5
|
Kronik hastalıklardan kalp ve solunum sistemi hastalarında rehabilitasyon
|
|
6
|
Nöropsikolojik bozukluklar ve terapi/Stres, post travmatik stres sendromu, depresyon ve başa çıkma yolları
|
|
7
|
Zeka ve zeka bozuklukları sosyal destek
|
|
8
|
Görme ve işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon
|
|
9
|
Fiziksel engelliler psikososyal ve fiziksel rehabilitasyon/Yaşlılık ve psikososyal destek;ve fiziksel rehabilitasyon
|
|
10
|
Engelli çocuklarda ve kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon
|
|
11
|
Stres ve başetme yolları uygulamaları(TAT yaklaşımları)
|
|
12
|
Hastalığa bağlı krizler, kronik ağrı, ve iletişim.
|
|
13
|
Kanser hastası ve psikososyal -fiziksel rehabilitasyon
|
|
14
|
Ödev ve çalışmalarının değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör. Canan Ünlü
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Akdemir N, Akkuş Y. Rehabilitasyon ve hemşirelik. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2006
2. Bar-Or O, Rowland TW. Physiologic and Perceptual Responses to Exercise in the Healthy Child. In: Pediatric Exercises Medicine from Physiologic Principles to Health Care Application. 1 edition, Human Kinetics Publishers, 2004
3 .Birol L. Hemşirelik Süreci, Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. Genişletilmiş 5. Baskı, İzmir, 2004.
4. Enç N, Yiğit Z, Altıok M: Kalp Yetersizliği Hasta El Kitabı, Hayykitap, ISBN: 978-975-9059-38-5, I. Baskı, Barış Matbaası; İstanbul, Ekim 2005.
5. Krısten L.MAUK Editör:Özdemir. Çiçek,H.(2014)Rehabilitasyon Hemşireliği(Uygulamaya Güncel Yaklaşım).Nobel Yayınları.Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
1. Memiş S, Krespi Y, Durna Z, Tülek Z. Hasta ve Yakınları İçin İnme El Kitabı, İÜ Basımevi, İÜ Yayın no: 4379, İstanbul, 2003.
2. Pryor J, Smith C. A framework for the role of registered nurses in the specialty practice of rehabilitation nursing in Australia. Journal of Advanced Nursing, 2002; 39(3):249-257.
3. Wells M, Macbride S. Rehabilitation and Survivorship. In: Nursing Patients with Cancer Principles and Practice. Eds: Kearney N, Richardson A, 1th ed, Elsevier, 2006; p.799-819.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin, bireyin fonksiyonel kapasitesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine yönelik girişimlerin uygulanabilmesi için gerekli olan teorik bilgi ve uygulama becerilerini kazanmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Rehabilitasyonun tanımı, uygulama alanları, engelli, bozukluk, sakatlık tanımlamaları
Rehabilitasyonda sınıflamalar
Psikososyal rehabilitasyona giriş, psikolojinin tanımı
Bellek, kişilik ve psikososyal gelişim,
Fizyoloji ve davranış terapileri
Nöropsikolojik bozukluklar ve terapi
Zeka ve zeka bozuklukları sosyal destek
Görme ve işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon
Fiziksel engellilerde psikososyal rehabilitasyon
Engelli çocuklarda ve kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon
Stres, post travmatik stres sendromu, depresyon ve başa çıkma yolları
Hasta psikolojisi ve yaklaşımlar
Hastalığa bağlı krizler, kronik ağrı, ve iletişim.
Yaşlılık ve psikososyal destek
Kanser hastası ve psikososyal destek
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
5
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
4
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
3
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
4
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
2
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
4
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
5
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
4
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
5
|