ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hemşirelikte Eleştirel Düşünme HEM317 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hemşirelikte eleştirel düşünme ile ilgili kavramları tanımlar.
    2-Eleştirel düşünmenin önemini ifade eder.
    3-Eleştirel düşünmenin boyutlarını ve standartlarını tartışır.
    4-Eleştirel düşünürün özelliklerini tartışır
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Satı DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Angel, B.F., Duffey, M., Belyea, M. ?An Evidence-Based Project for Evaluating Strategies To İmprove Knowledge Acquisition an Critical Thinking Performance in Nursing Students?, Journal of Nursing Education, 39:5, 2000, 219-228. 2. Baillargeon, N.( 2016) Aklın ve Bilimin Işığında Eleştirel Düşünme Kılavuzu. Çev. İbrahim Yıldız. Dipnot Yayınları. Ankara. 3. Carroll, R.T. (2007), Teaching critical thinking. [Online] Available: http://www.skepdic.com/essays1 (July 1, 2011). 4. Facione, P.A.Critical thinking: what it is and why it counts. [Online] Available: www.calpress.com/pdf_files/what&why.pdf (May 17, 2011). 5. Johnson, A.P. (2000) Up and out: using creative and critical thinking skills to enhance learning. Boston: Ally & Bacon 6. McCallister, C. (2004). Writing education practices within the reconceptualized curriculum. Kincheloe, J. L., Weil, D. (Eds.), Critical thinking and learning: an encyclopedia for parents and teachers. Westport, Connecticut: Greenwood Press 7. Nosich M. G. (2012). Eleştirel Düşünme Rehberi Çev: Birsen Aybek., Anı Yayıncılık/Ankara. 8. Paul, R., Elder, L. (2016). Critical thinking Tools for Taking Chargeof your Learning and Your Life. Çev. Aslan E., Sart, G. Nobel yayınevi. Ankara. 9. Yıldırım B. Ö (2010). Hemşirelikte Eleştirel Düşünme (Uygulamalı Yaklaşım),Aydın Tuna Matbaacılık/Aydın. 10. Yıldırım, Ö.B. (2011). Sağlık profesyonellerinde eleştirel düşünme. Ay, F.A. (Eds), Sağlık uygulamalarında temel kavramlar ve beceriler, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 106-115.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Bilginin hızlı bir biçimde üretildiği ve paylaşıldığı bir dünyada sorgulayıcı ve seçici olabilmek; birçok kaynaktan elde edilen bilgileri toplanma, düzenlenme ve eleştirel düşünme süreçlerini kullanarak değerlendirme yapmak; eğitim-öğretim ortamlarında eleştirel düşünme tutumunun geliştirilmesini sağlamak.
    Dersin İçeriği Düşünme ve Düşünme Süreçleri, Düşünme Becerileri Hemşirelikte Düşünme Eleştirel Düşünme ve Eleştirel Düşünme Boyutları Eleştirel Düşünmenin Standartları Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerisi Hemşirelikte Eleştirel Düşünme Problem Çözme ve Hemşirelikte Problem Çözme Süreci Karar verme ve Hemşirelikte Karar verme süreci Etik Karar verme ve Hemşirelikte Etik Karar Verme Süreci Öncelikleri Belirleme ve Hemşirelikte Öncelikleri Belirleme Süreci Vaka tartışmaları
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster