ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Genel Sağlık Refleksolojisi HEM253 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Refleksoloji ile ilgili temel kavram ve ilkelerini sıralar.
    2-Holistik bakım kavramını anlatır.
    3-Fonksiyonel sağlık örüntülerine göre gruplanmış hemşirelik tanılarına göre bireyi /hastayı rahatlamak için ayak ve elde refleksoloji noktalarını bilme ve uygulama manipülasyonunu değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje3012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   110
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,67 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Refleksoloji deki tanımlar, tarihi gelişimi ve yararları, Holistik terapi, TAT uygulamaları ve Reflesolojinin yeri. Genrl sağlık Reflrksojisinin önemi.
    2 Refleksolojinin uygulama ortamı, öncesi hazırlık, uygulama yerlerinin ve Uygulandığı durumları sınıflandırma
    3 Genel vücut anatomisi
    4 Genel vücut fizyolojisi ve bireyin/hastanın psikososyal durumu ve sağlık eğitiminin önemi
    5 Ayak ve el, yüz, kulak diş refleksoloji noktaları ve haritalarının incelenmesi zone terapi temel prensipleri
    6 Temel bası teknikleri, dengeleyici tutuşlar ve gevşetme teknikleri
    7 Kulak, Diş, Yüz Genel Sağlık refleksolojisi Uygulama ortamının ve bireyin/hastanın hazırlanması/uygulayıcının hazırlanması Kendi kendine uygulama ve yer belirleme. eşli uygulama ve yer durum belirleme. etkili dokunuşu öğrenme
    8 El Genel Sağlık refleksolojisi Uygulama ortamının ve bireyin/hastanın hazırlanması/uygulayıcının hazırlanması. Kendi kendine uygulama ve yer belirleme. eşli uygulama ve yer durum belirleme. etkili dokunuşu öğrenme
    9 Ayak Genel Sağlık refleksolojisi Uygulama ortamının ve bireyin/hastanın hazırlanması/uygulayıcının hazırlanması. Kendi kendine uygulama ve yer belirleme. eşli uygulama ve yer durum belirleme. etkili dokunuşu öğrenme
    10 Kas iskelet sistemi, lenfatik sistem Duyu organları, kalp ve solunum sistemi
    11 Sindirim sistemi ve ürogenital sistem Hormon sistemi
    12 Eşli çalışma ve proje çalışmasının yapılması
    13 Eşli çalışma ve proje çalışmasının yapılması
    14 Sağlıklı bireyde çalışma ve yaşam kalitesini yükseltmek için bireysel ve grup çalışmaları/ değerlendirme
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Canan ÜNLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Aksel Wilhelm Z. Adım Adım Sağlık Refleksolojisi. 2013 2. Çakır M. Anatomi- Fizyoloji Ders Kitabi. 2012 3. Esat B. Z. Başaran, Halil Tabur. Refleksolojiye Giriş. İst. 2009 4.Gillian Soutar. Eller ve Ayaklar için Refleksoloji. 2013 5. Refleksoloji internet sayfaları
    Yardımcı Kitap 1.Yavushyma Veli R. Vücudumuzun Mücizevi noktaları 2. Çakıroğlu G. Refleksoloji. 2013 3. Masaj Teknikleri Meslek esasları ders kitapları. 4. Müller B. Reiki Uygulamalı Şifa Teknikleri. 2013 5. Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Kongre kitabı. 21- 26 Nisan 2013 Manisa. 6. Türkiye Refleksoloji Enstütüsü Ders Notları. 2013-2014
    Dersin Amacı Öğrencinin, bireyin, hastanın fonksiyonel kapasitesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine yönelik girişimlerden refleksolojinin uygulanabilmesi için gerekli olan temel alt yapının oluşturulması için teorik bilgi ve uygulama becerilerini kazanması ve bu konuda farkındalık oluşturulmasıdır.
    Dersin İçeriği Refleksoloji deki tanımlar, tarihi gelişimi ve yararları, Holistik terapi Refleksolojinin uygulama yerlerinin ve Uygulandığı durumları sınıflandırma Genel vücut anatomisi Genel vücut fizyolojisi ve bireyin/hastanın psikososyal durumu Ayak ve el refleksoloji noktaları ve haritalarının incelenmesi zone terapi temel prensipleri Temel bası teknikleri, dengeleyici tutuşlar ve gevşetme teknikleri Uygulama ortamının ve bireyin/hastanın hazırlanması/uygulayıcının hazırlanması Uygulama teknikleri ve refleks bölgelerinin saptanması Kas iskelet sistemi, lenfatik sistem Duyu organları, kalp ve solunum sistemi Sindirim sistemi ve ürogenital sistem Hormon sistemi Sağlıklı bireyde çalışma ve yaşam kalitesini yükseltmek için bireysel ve grup çalışmaları/ değerlendirme Sağlıklı bireyde çalışma ve yaşam kalitesini yükseltmek için bireysel ve grup çalışmaları/ değerlendirme
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 3
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 5
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 3
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 5
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 4
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. 3
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster