ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    DİYABET HEMŞİRELİĞİ HEM209 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Diyabet hemşiresinin rol ve sorumluluklarını öğrenir.
    2-Diyabet hastalığının önlem, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımı konusunda teorik bilgiyi kazanır.
    3-Diyabet hastalığı konusunda teorik bilgiyi, diyabetli bireyin bakım planına yansıtır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Diyabetin Tanımı, Epidemiyolojisi, Sınıflandırılması ve Tanı Kriterleri K1, K2, K3, K4
    2 Diyabet Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları, Multidisipliner Ekip Yaklaşımı K1
    3 Diyabetli Bireylerde Fizik Muayene K1, K2, K3, K4
    4 Diyabette Tıbbi Beslenme Tedavisi K1
    5 Diyabet ve Egzersiz K1
    6 İnsülin Dışı İlaç Tedavisi (Oral Antidiyabetikler/İnsülinomimetikler) K1, K2, K3, K4
    7 İnsülin Tedavisi ve Komplikasyonları K1, K2, K3, K4
    8 Diyabetin Akut ve Kronik Komplikasyonları K1, K2, K3, K4
    9 Diyabette Ayak Bakımı K1
    10 Özel Durumlarda Diyabet Yönetimi (Seyahat, Bağışıklama, Cinsellik, Gebelik) K1
    11 Diyabette Kendi Kendine İzlem ve Önemi K1, K2, K3, K4
    12 Diyabette Psikososyal Sorunlar ve Yaklaşımlar K1
    13 Gestasyonel Diyabetes Mellitus K1
    14 Diyabetli Birey İçin Hemşirelik Bakım Planı Hazırlama K1, K2, K3, K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Aslı TOK ÖZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Erdoğan S, Özcan Ş. (2021). Diyabet Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevleri, K2. Olgun N., Eti Aslan F., Coşansu G., Çelik S. (2010). Diyabetes Mellitus. A. Karadakovan, F. Eti Aslan (Eds), Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım içinde. Nobel Kitabevi: Adana. K3. Enç N., Öz Alkan H. (2020). Endokrin ve Metabolizma. N. Enç (Ed.) İç Hastalıkları Hemşireliği içinde. 3 baskı. Nobel tıp kitabevleri İstanbul. K4. Akdemir N, Birol L, Kapucu S, Kutlutürkan S, Akyar İ. (2020). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 5. baskı. Akademisyen Kitabevi: Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, diyabetli bireyin yönetimi ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı ve diyabet hemşireliği ile ilgili ulusal ve uluslararası alandaki ilerlemeler konusunda bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği 1 Diyabetes Mellitusun Tanımı, Epidemiyolojisi, Sınıflandırılması ve Tanı Kriterleri 2 Diyabet Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları, Multidisipliner Ekip Yaklaşımı 3 Diyabetli Bireylerde Fizik Muayene 4 Diyabette Tıbbi Beslenme Tedavisi 5 Diyabet ve Egzersiz 6 İnsülin Dışı İlaç Tedavisi (Oral Antidiyabetikler/İnsülinomimetikler) 7 İnsülin Tedavisi ve Komplikasyonları 8 Diyabetin Akut ve Kronik Komplikasyonları 9 Diyabette Ayak Bakımı 10 Özel Durumlarda Diyabet Yönetimi 11 Diyabette Kendi Kendine İzlem ve Önemi 12 Diyabette Psikososyal Sorunlar ve Yaklaşımlar 13 Gestasyonel Diyabetes Mellitus 14 Diyabetli Birey İçin Hemşirelik Bakım Planı Hazırlama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 5
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 4
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. -
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 5
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 4
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. 5
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster