Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Böbrek anatomisi ve fizyolojisi
|
|
2
|
Böbrek Hastalıklarında Tanı Yöntemleri ve Değerlendirme
|
|
3
|
Üriner sistem enfeksiyonları ve hemşirelik bakımı
|
|
4
|
Primer ve sekonder Glomerulonefritler ve Bakım
|
|
5
|
Akut ve kronik Piyelonefritler ve Bakım
|
|
6
|
Nefrotik Sendrom ve Bakım
|
|
7
|
Akut Böbrek Yetmezliği ve Bakım
|
|
8
|
Kronik Böbrek Yetmezliği ve Bakım
|
|
9
|
Hemodiyaliz ve hemşirelik bakımı
|
|
10
|
Periton diyalizi ve hemşirelik bakımı
|
|
11
|
Diyaliz uygulamalarında karşılaşılan komplikasyonlar ve hemşirelik yaklaşımı
|
|
12
|
Kronik Böbrek Yetmezliği Hastalarında Görülen Psikososyal Sorunlar
|
|
13
|
Böbrek transplantasyonu
|
|
14
|
Diyalizde beslenme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Özlem BULANTEKİN DÜZALAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1-Akpolat T, Arık N. Nefroloji El Kitabı. Hekimler Yayın Birliği, 1996.
2-Urden L, Stacy MK: Priorities in Critical Care Nursing. Mosby, 3rd Edition, 2000.
3-Dolar E: İç Hastalıkları. Nobel Tıp Kitapevleri, 2005.
4-Lewis SL, Heitkemper MM, Dirksen SR, O`Brien PR. Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems, 2007
5-Clarkson MR, Brenner BM. The Kidney. Pocket Companie, 2007.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Üriner sistem enfeksiyonları, immünolojik böbrek hastalıkları, nefrolojik sendrom gibi hastalıklarda tedavi, bakım ve rehabilitasyonu, farklı tedavi yöntemleri ve klinik sorunların yönetimine ilişkin hemşirelik bakımını ve bakımın kalitesini iyileştirici girişimlere ilişkin bilgi ve uygulama becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
1 Böbrek anatomisi ve fizyolojisi
2 Böbrek Hastalıklarında Tanı Yöntemleri ve Değerlendirme
3 Üriner sistem enfeksiyonları ve hemşirelik bakımı
4 Primer ve sekonder Glomerulonefritler ve Bakım
5 Akut ve kronik Piyelonefritler ve Bakım
6 Nefrotik Sendrom ve Bakım
7 Akut Böbrek Yetmezliği ve Bakım
8 Kronik Böbrek Yetmezliği ve Bakım
9 Hemodiyaliz ve hemşirelik bakımı
10 Periton diyalizi ve hemşirelik bakımı
11 Diyaliz uygulamalarında karşılaşılan komplikasyonlar ve hemşirelik yaklaşımı
12 Kronik Böbrek Yetmezliği Hastalarında Görülen Psikososyal Sorunlar
13 Böbrek transplantasyonu
14 Diyalizde beslenme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
5
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
4
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
4
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
4
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
2
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
3
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
4
|