Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, dersin amacının açıklanması
|
K1,K2,YK1
|
2
|
Yoğun bakım ünitesi, tanımı, tarihçesi, sınıflandırılması, yoğun bakım ünitesindeki hastaların özellikleri,
|
K1,K2
|
3
|
Ülkemizdeki ve dünyadaki yoğun bakım üniteleri
|
K1,K2
|
4
|
Yoğun bakım hemşireliği, tanımı, görevleri ve sorumlulukları
|
K1,K2
|
5
|
Yoğun bakım ünitesinde hasta ve yakını ile iletişim
|
K1,K2
|
6
|
Dahili yoğun bakım (mekanik ventilasyonda hasta bakımı)
|
K1,K2,YK1
|
7
|
Dahili yoğun bakım (EKG, defibrilasyon, CPR uygulaması)
|
K1,K2,YK1
|
8
|
Dahili yoğun bakım (koroner yoğun bakım)
|
K1,K2
|
9
|
Dahili yoğun bakım (Nöroloji yoğun bakım)
|
K1,K2
|
10
|
Aort Anevrizmaları ve Hemşirelik Yaklaşımları
|
K1,K2
|
11
|
Herniasyonlar ve Hemşirelik Bakımı
|
K1,K2
|
12
|
Otonom Sinir Sistemi Anatomi/Fizyoloji İlaç Hesaplamaları İlaçlar ve Hemşirelik Uygulamaları
|
K1,K2,YK1
|
13
|
Yoğun bakım ünitesinde etik ve hukuki sorunlar-1
|
K1,K2,YK1
|
14
|
Yoğun bakım ünitesinde etik ve hukuki sorunlar-2
|
K1,K2,YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Özlem BULANTEKİN DÜZALAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-Dr. Öğretim Üyesi Özlem BULANTEKİN DÜZALAN
|
Kaynaklar
|
K1. Güra-Çelik M, Altan A.(2019). Yoğun Bakım Hemşireliği El Kitabı, İstanbul, Güneş Tıp Kitabevi
K2. Durmaz-Akyol A (2018). Yoğun BakımHemşireliği, Adana, Nobel Kitabevi
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi, dergipark.org.tr/pub/ybhd
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin; sağlık durumları kritik olan, yoğun gözetim gerektiren hastaların yoğun bakım ünitelerindeki bakımında kullanılan gelişmiş uygulamalar konusunda, özelleşmiş yoğun bakım ünitelerinde hastaya yaklaşım konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
1 Giriş, dersin amacının açıklanması
2 Yoğun bakım ünitesi, tanımı, tarihçesi, sınıflandırılması, yoğun bakım ünitesindeki hastaların özellikleri,
3 Ülkemizdeki ve dünyadaki yoğun bakım üniteleri
4 Yoğun bakım hemşireliği, tanımı, görevleri ve sorumlulukları
5 Yoğun bakım ünitesinde hasta ve yakını ile iletişim
6 Dahili yoğun bakım (mekanik ventilasyonda hasta bakımı)
7 Dahili yoğun bakım (EKG, defibrilasyon, CPR uygulaması)
8 Dahili yoğun bakım (koroner yoğun bakım)
9 Dahili yoğun bakım (Nöroloji yoğun bakım)
10 Aort Anevrizmaları ve Hemşirelik Yaklaşımları
11 Herniasyonlar ve Hemşirelik Bakımı
12 Otonom Sinir Sistemi Anatomi/Fizyoloji İlaç Hesaplamaları İlaçlar ve Hemşirelik Uygulamaları
13 Yoğun bakım ünitesinde etik ve hukuki sorunlar-1
14 Yoğun bakım ünitesinde etik ve hukuki sorunlar-2
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
4
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
4
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
4
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
4
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
5
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
3
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
3
|