ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    HEMŞİRELİKTE SAĞLIK TANILAMASI VE FİZİKSEL MUAYENE YÖNTEMLERİ HEM217 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sağlıklı/hasta bireyin sağlık tanılamasına yönelik veri toplar ve bu verileri yorumlar
    2-Fizik muayene yöntemlerini tanımlar ve sıralar
    3-Sağlıklı/hasta bireyin sistemlerinin değerlendirilmesinde fiziksel muayene yöntemlerini kullanır
    4-Sağlık tanılaması ve fizik muayene yöntemleri kullanarak elde ettiği veriler ile sağlıklı ve hasta bireye özgü uygun bakım planı geliştirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı, Temel Kavramlar, Yöntemler K1, K2
    2 Veri Toplamak için Görüşme Yönteminin Kullanılması K1, K2
    3 Fiziksel Muayene Becerileri K3
    4 Genel Görünüm ve Davranışları, Antropometrik Bulguların Değerlendirilmesi K2, K4
    5 Kardiyovasküler Sistemin Tanılaması ve Fiziksel Muayenesi K1, K3, K4, YK1
    6 Solunum Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi K1, K2, K4
    7 Sinir Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi K1
    8 Batın ve Gastrointestinal Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi K1, K2
    9 Endokrinin Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi K1, K2
    10 Hematalojik Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi K1, K2
    11 Üriner Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi K1
    12 Kas ve İskelet Sisteminin Tanılanması Ve Fizik Muayenesi K1, YK1
    13 Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirmesi Baş, Yüz, Boyun ve Derinin Değerlendirilmesi YK1
    14 Ağız, Burun, Sinüs, Göz, Kulak Değerlendirilmesi YK1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Aslı TOK ÖZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar 1. Enç N. (Ed)2015. Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2. Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010. Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 3. Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana. 4. Kuyurtar F. 2013. Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
    Yardımcı Kitap 1. Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. 2. Durna Z. 2012. İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
    Dersin Amacı Dersin amacı bireyleri biyopsikososyal yönden ele alarak potansiyel ve mevcut tıbbi sorunlarını belirlemek, tıbbi sorunların erken tanılamasını sağlamak için gereken fiziksel tanılama yöntemlerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Dersin Tanıtımı, Temel Kavramlar, Yöntemler Veri Toplamak için Görüşme Yönteminin Kullanılması Fiziksel Muayene Becerileri Genel Görünüm ve Davranışları, Antropometrik Bulguların Değerlendirilmesi Kardiyovasküler Sistemin Tanılaması ve Fiziksel Muayenesi Solunum Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi Sinir Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi Batın ve Gastrointestinal Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi Endokrinin Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi Hematalojik Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi Üriner Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi Kas ve İskelet Sisteminin Tanılanması Ve Fizik Muayenesi Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirmesi Baş, Yüz, Boyun ve Derinin Değerlendirilmesi Ağız, Burun, Sinüs, Göz, Kulak Değerlendirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 4
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 3
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 3
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 4
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 4
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. 3
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster