Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı, Temel Kavramlar, Yöntemler
|
K1, K2
|
2
|
Veri Toplamak için Görüşme Yönteminin Kullanılması
|
K1, K2
|
3
|
Fiziksel Muayene Becerileri
|
K3
|
4
|
Genel Görünüm ve Davranışları, Antropometrik Bulguların Değerlendirilmesi
|
K2, K4
|
5
|
Kardiyovasküler Sistemin Tanılaması ve Fiziksel Muayenesi
|
K1, K3, K4, YK1
|
6
|
Solunum Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi
|
K1, K2, K4
|
7
|
Sinir Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
|
K1
|
8
|
Batın ve Gastrointestinal Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi
|
K1, K2
|
9
|
Endokrinin Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi
|
K1, K2
|
10
|
Hematalojik Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi
|
K1, K2
|
11
|
Üriner Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi
|
K1
|
12
|
Kas ve İskelet Sisteminin Tanılanması Ve Fizik Muayenesi
|
K1, YK1
|
13
|
Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirmesi
Baş, Yüz, Boyun ve Derinin Değerlendirilmesi
|
YK1
|
14
|
Ağız, Burun, Sinüs, Göz, Kulak Değerlendirilmesi
|
YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Aslı TOK ÖZEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
1. Enç N. (Ed)2015. Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
2. Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010. Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
3. Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana.
4. Kuyurtar F. 2013. Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. 2. Durna Z. 2012. İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı bireyleri biyopsikososyal yönden ele alarak potansiyel ve mevcut tıbbi sorunlarını belirlemek, tıbbi sorunların erken tanılamasını sağlamak için gereken fiziksel tanılama yöntemlerini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin Tanıtımı, Temel Kavramlar, Yöntemler
Veri Toplamak için Görüşme Yönteminin Kullanılması
Fiziksel Muayene Becerileri
Genel Görünüm ve Davranışları, Antropometrik Bulguların Değerlendirilmesi
Kardiyovasküler Sistemin Tanılaması ve Fiziksel Muayenesi
Solunum Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi
Sinir Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
Batın ve Gastrointestinal Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi
Endokrinin Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi
Hematalojik Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi
Üriner Sisteminin Tanılanması ve Fiziksel Muayenesi
Kas ve İskelet Sisteminin Tanılanması Ve Fizik Muayenesi
Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirmesi
Baş, Yüz, Boyun ve Derinin Değerlendirilmesi
Ağız, Burun, Sinüs, Göz, Kulak Değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
4
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
3
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
3
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
4
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
3
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
4
|