Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Muayene yöntemlerine giriş, veri toplama yöntemleri
|
K1, K2
|
2
|
Genel görünüm ve davranışlar, yaşamsal bulgular, vücut ağırlığı ve boy ölçümü
|
K1,K2
|
3
|
Kardiyovasküler Sisteminin Tanılaması ve Fizik Muayene 1
|
K3, YK1
|
4
|
Kardiyovasküler Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayene 2
|
K2, K4
|
5
|
Solunum Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayene 1
|
K4
|
6
|
Solunum Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayene 2
|
K2
|
7
|
Sinir Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi 1
|
K1
|
8
|
Sinir Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi 2
|
K1
|
9
|
Gastrointestinal Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
|
K2
|
10
|
Endokrinin Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
|
K2
|
11
|
Hematalojik Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
|
K2
|
12
|
Üriner Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
|
K4
|
13
|
Kas ve İskelet Sisteminin Tanılanması Ve Fizik Muayenesi
|
YK1
|
14
|
Baş Boyun ve Derinin Değerlendirilmesi
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Özlem BULANTEKİN DÜZALAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Seher GÖNEN ŞENTÜRK
|
Kaynaklar
|
1. Enç N. (Ed)2015. Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
2. Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010. Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
3. Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana.
4. Kuyurtar F. 2013. Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. 2. Durna Z. 2012. İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bireyleri biyopsikososyal yönden ele alarak potansiyel ve mevcut tıbbi ihtiyaçlarını belirlemek, tıbbi sorunların erken tanılamasını sağlamak için gereken fiziksel tanılama yöntemlerini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
1 Muayene yöntemlerine giriş, veri toplama yöntemleri
2 Genel görünüm ve davranışlar, yaşamsal bulgular, vücut ağırlığı ve boy ölçümü
3 Kardiyovasküler Sisteminin Tanılaması ve Fizik Muayene 1
4 Kardiyovasküler Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayene 2
5 Solunum Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayene 1
6 Solunum Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayene 2
7 Sinir Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi 1
8 Sinir Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi 2
9 Gastrointestinal Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
10 Endokrinin Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
11 Hematalojik Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
12 Üriner Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
13 Kas ve İskelet Sisteminin Tanılanması Ve Fizik Muayenesi
14 Baş Boyun ve Derinin Değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
4
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
3
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
3
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
4
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
3
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
4
|