ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği HEM206 BAHAR 4+8 Z 12
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dünyadaki ve ülkemizdeki çocuk sağlığı sorunlarını mortalite ve morbidite yönünden değerlendirir.
    2-Sağlıklı/hasta çocuğun büyüme ve gelişme özelliklerini sıralar.
    3-Çocuk hastalıklarının fizyo-patolojik, psikolojik, sosyo-kültürel değerlendirmesini yapar.
    4-Çeşitli hastalıklara özel bakım yaklaşımlarını (ilke, yöntem ve teknikleri) kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1412168
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013434
    Diğer 4017070
    Toplam İş Yükü(Saat)   364
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     12,13 ---- (12)
    Dersin AKTS Kredisi   12
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye`de ve Dünyada Çocuk Sağlığının Durumu K1:Bölüm 1, K2:Bölüm 1
    2 Çocuk, Aile ve Hemşire K1:Bölüm 1, 3, K2:Bölüm 1-2
    3 Çocukta Büyüme ve Gelişme K1:Bölüm 4, K2:Bölüm 3
    4 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulamaları ( Fiziksel ölçümler, Hayati belirtilerin ölçümleri, Materyal Toplama (İdrar,Boğaz Kültürü vb.), Çocuklarda İlaç uygulamaları ve genel ilkeler K1:Bölüm 17, K4:Bölüm 10
    5 Yenidoğanın Sınıflandırılması, Özellikleri ve Bakımı K1:Bölüm 13-14, K2:Bölüm 13-14
    6 Çocukluk Çağlarında Beslenme, Beslenme Bozuklukları ve Hemşirelik Bakımı K1:Bölüm 19, K2:Bölüm 8
    7 Sıvı-Elektrolit-Asit-Baz Dengesi, Dengesizlikleri ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı K1:Bölüm 16, K2:Bölüm 11 K1:Bölüm 20, K2:Bölüm 16
    8 Çocuklarda Kalp Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı K1:Bölüm 7, K2:Bölüm 15
    9 Çocuklarda Endokrin ve Metabolik Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı K1:Bölüm 15, K2:Bölüm 19
    10 Çocuklarda Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı K1:Bölüm 18, K2:Bölüm 18
    11 Çocuklarda Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı K1:Bölüm 19, K2:Bölüm 15
    12 Çocuklarda Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı K1:Bölüm 10, K2:Bölüm 17
    13 Çocuklarda Hematolojik ve Onkolojik Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı K1:Bölüm 8-9, K2:Bölüm 20-21
    14 Çocuklarda Kas İskelet Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı K3:Bölüm 17
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Özge DENİZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Aylin PEKYİĞİT
    Kaynaklar K1. Çavuşoğlu, H. (2019). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Cilt I-II. Sistem Ofset Basımevi Ankara K2.Törüner, E., Büyükgönenç, L. (2015). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık Amasya K3.Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B., (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitapevi, Ankara K4.Savaşer S, Yıldız S (2009). Hemşirelik İçin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Carpenito- Moyet, L.J. (2012) Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev: F. Erdemir), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. YK2.Yurdakök M (2008). Çocuklarda Fizik Muayene Resimli El Kitabı, Veri Matbaacılık, Ankara. YK3.Hockenberry, M., Wilson, D., Rodgers, C.C. (2017). Wong`s Essentials of Pediatric Nursing (Eds. Hockenberry M, Wilson D, Rodgers CC). 10th Edition, Elsevier, USA. YK4.Dağoğlu, T,, Görak, G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel tıp Kitabevi, İstanbul.
    Dersin Amacı 0-18 yaş çocuğun sağlıklı büyüme ve gelişme, iletişim, aile ve kültürel özellikleri ile çocuğun sağlığının korunması, yükseltilmesi ve hastalık durumunda yeniden sağlığının kazandırılması için gerekli alana özgü bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Türkiye`de ve dünyada çocuk sağlığının durumu, çocuk, aile ve hemşire, büyüme-gelişme, hemşirelik uygulamaları, tüm sistem hastalıkları hemşirelik bakımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 4
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 3
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. -
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir -
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 4
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. -
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. -
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster