Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkiye`de ve Dünyada Çocuk Sağlığının Durumu
|
K1:Bölüm 1, K2:Bölüm 1
|
2
|
Çocuk, Aile ve Hemşire
|
K1:Bölüm 1, 3, K2:Bölüm 1-2
|
3
|
Çocukta Büyüme ve Gelişme
|
K1:Bölüm 4, K2:Bölüm 3
|
4
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulamaları ( Fiziksel ölçümler, Hayati belirtilerin ölçümleri, Materyal Toplama (İdrar,Boğaz Kültürü vb.), Çocuklarda İlaç uygulamaları ve genel ilkeler
|
K1:Bölüm 17, K4:Bölüm 10
|
5
|
Yenidoğanın Sınıflandırılması, Özellikleri ve Bakımı
|
K1:Bölüm 13-14, K2:Bölüm 13-14
|
6
|
Çocukluk Çağlarında Beslenme, Beslenme Bozuklukları ve Hemşirelik Bakımı
|
K1:Bölüm 19, K2:Bölüm 8
|
7
|
Sıvı-Elektrolit-Asit-Baz Dengesi, Dengesizlikleri ve Hemşirelik Bakımı
Çocuklarda Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
|
K1:Bölüm 16, K2:Bölüm 11
K1:Bölüm 20, K2:Bölüm 16
|
8
|
Çocuklarda Kalp Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
|
K1:Bölüm 7, K2:Bölüm 15
|
9
|
Çocuklarda Endokrin ve Metabolik Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
|
K1:Bölüm 15, K2:Bölüm 19
|
10
|
Çocuklarda Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
|
K1:Bölüm 18, K2:Bölüm 18
|
11
|
Çocuklarda Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
|
K1:Bölüm 19, K2:Bölüm 15
|
12
|
Çocuklarda Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
|
K1:Bölüm 10, K2:Bölüm 17
|
13
|
Çocuklarda Hematolojik ve Onkolojik Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
|
K1:Bölüm 8-9, K2:Bölüm 20-21
|
14
|
Çocuklarda Kas İskelet Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı
|
K3:Bölüm 17
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Özge DENİZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Aylin PEKYİĞİT
|
Kaynaklar
|
K1. Çavuşoğlu, H. (2019). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Cilt I-II. Sistem Ofset Basımevi Ankara
K2.Törüner, E., Büyükgönenç, L. (2015). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık Amasya
K3.Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B., (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitapevi, Ankara
K4.Savaşer S, Yıldız S (2009). Hemşirelik İçin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Carpenito- Moyet, L.J. (2012) Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev: F. Erdemir), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
YK2.Yurdakök M (2008). Çocuklarda Fizik Muayene Resimli El Kitabı, Veri Matbaacılık, Ankara.
YK3.Hockenberry, M., Wilson, D., Rodgers, C.C. (2017). Wong`s Essentials of Pediatric Nursing (Eds. Hockenberry M, Wilson D, Rodgers CC). 10th Edition, Elsevier, USA.
YK4.Dağoğlu, T,, Görak, G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel tıp Kitabevi, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
0-18 yaş çocuğun sağlıklı büyüme ve gelişme, iletişim, aile ve kültürel özellikleri ile çocuğun sağlığının korunması, yükseltilmesi ve hastalık durumunda yeniden sağlığının kazandırılması için gerekli alana özgü bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Türkiye`de ve dünyada çocuk sağlığının durumu, çocuk, aile ve hemşire, büyüme-gelişme, hemşirelik uygulamaları, tüm sistem hastalıkları hemşirelik bakımı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
4
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
3
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
-
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
-
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
-
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
4
|