Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, dersin tanıtımı.
|
K1
|
2
|
Sağlık Alanında Temel Kavramlar-I-II
|
K1,K2,K3
|
3
|
Meslek-İş Kavramları
Hemşirelik Mesleği ve Hemşirelik Mesleğin Tarihsel Gelişimi
|
K1,K2,K4
|
4
|
Hemşire Kuramcılar-I-II
|
K1,K2,K4
|
5
|
Diğer Sağlık Mesleklerin Tarihsel Gelişimi
Sağlık Ekibinin Bir Üyesi Olarak Hemşirelik
|
K1,K3,K4,K5
|
6
|
Hemşirenin Rolleri
Hasta Hakları (1-II)
|
K1,K2,K3,K4
|
7
|
Hemşirelik Kanunu, Hemşirelik Hakları ve Etik-I-II
|
K1,K2,K3,K4
|
8
|
Enfeksiyon Kontrolü 1
|
K1,K2,K3,K4
|
9
|
Enfeksiyon Kontrolü 2 (laboratuvar çalışması)
|
K1,K2,K3,K4
|
10
|
Yaşam Bulguları 1
|
K1,K2,K3,K4
|
11
|
Yaşam Bulguları 2 (laboratuvar çalışması)
|
K1,K2,K3,K4
|
12
|
Hasta güvenliği, uyku, hemşirelikte etik
|
K1,K2,K3,K4
|
13
|
Hasta Kabulü ve taburculuk, iletişim
|
K1,K2,K3,K4
|
14
|
SERBEST LABORATUVAR ÇALIŞMASI
|
K1,K2,K3,K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
ÖĞR. GÖR. DR. GÖZDE ÖZARAS ÖZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ay, A. F. (2007). Temel Hemşirelik, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar, Ed.: Ay, A. F. 1. Baskı, İstanbul: Medikal Yayıncılık.
K2. Pamela, L. (2015). Klinik Hemşirelik Becerileri. Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı. Ed.: Bektaş, H., Lippincott Williams&Wilkins.
K3. Öz, F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar, 1. Baskı, Ankara: İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş.
K4. Perry, A., ve Potter, P. (2011). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Çeviri Editörleri: Aştı, T. A., ve Karadağ, A. 1. Baskı, Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
K5. Türgay, A. (2013). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ed.: Ay, F. A. 1. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Akyol, A. (2009). Klinik Beceriler Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakımı ve Takibi, Ed.: Sabuncu, N., ve Ay, F. A. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi.
YK2. Birol, L. (2016). Hemşirelik Süreci, Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. 10. Baskı, Ankara: Akademisyen Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin,
hemşirelik mesleğini tanıması, hemşireliğin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması, hemşirenin görev, yetki ve sorumluluklarını bilmesi, bu mesleğe uyum sağlaması, hemşireliğin felsefesi ile temel ilke ve uygulamalarını öğrenmesi, hemşirenin sağlık ekibi içindeki yeri ve önemine ve hemşirelik esaslarına özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
1. Sağlık Alanında Temel Kavramlar-I-II
2. Meslek-İş Kavramları
3. Hemşirelik Mesleği ve Hemşirelik Mesleğin Tarihsel Gelişimi
4. Hemşire Kuramcılar-I-II
5. Diğer Sağlık Mesleklerin Tarihsel Gelişimi
6. Sağlık Ekibinin Bir Üyesi Olarak Hemşirelik
7. Hemşirenin Rolleri
8. Hasta Hakları (1-II)
9. Hemşirelik Kanunu
10. Hemşirelik Hakları ve Etik-I-II
11. Enfeksiyon Kontrolü
12. Yaşam Bulguları
13. Hasta güvenliği, uyku, hemşirelikte etik
14. Hasta Kabulü ve taburculuk, iletişim
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
-
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
-
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
3
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
5
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
3
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
5
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
4
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
4
|