Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, dersin amacının açıklanması
Sağlık Alanında Temel Kavramlar 1
Sağlık Alanında Temel Kavramlar 2
|
K1 , K2, K5
|
2
|
Sağlık Alanında Temel Kavramlar 3
Meslek ve İş Kavramları
|
K1 , K2, K5
|
3
|
Hemşirelik Mesleği ve Hemşirelik Mesleğinin Tarihsel Gelişimi
Sağlık Mesleklerinin Tarihsel Gelişimi
|
K1 , K2, K5
|
4
|
Mesleki Kuramlar ve Teorisyenler
|
K1 , K2, K5
|
5
|
Hemşirelik Rolleri
|
K1 , K2, K5
|
6
|
Hemşirelik Kanunu
|
K1 , K2, K5
|
7
|
Hasta Hakları ve Etik
|
K1 , K2, K5
|
8
|
Eleştirel ve Kritik Düşünme
|
K1 , K2, K5
|
9
|
Hemşirelikte Kullanılan Araç ve Gereçler
Sağlık Hizmetlerinde İletişim
|
K3 ,K4
|
10
|
Hasta ve Çalışan Güvenliği
Hasta Kabulü ve Taburculuk
|
K1 , K2, K5
|
11
|
Uyku
Ölüm kavramı
|
K1 , K2, K5
|
12
|
Enfeksiyon Kontrolü (teori)
|
K3, K4
|
13
|
Enfeksiyon Kontrolü (uygulama)
|
K3, K4
|
14
|
Uygulama Sınavı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Gözde ÖZARS ÖZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Dr. Yadigar ORDU
|
Kaynaklar
|
1. Birol Leman, Hemşirelik Süreci, Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım, 2011.
2. Öz Fatma, Sağlık Alanında Temel Kavramlar, 1. Baskı, İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş., Ankara, 2004.
3. Perry A., Potter P., Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Çeviri Editörleri: Tükinaz Ataberk Aştı, Ayişe Karadağ, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2011.
4. Akyol A., ve ark. Klinik Beceriler Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakımı ve Takibi, Ed.: Necmiye Sabuncu, Fatma Akça Ay, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul, 2009.
|
Yardımcı Kitap
|
Türgay A., ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ed.: Fatma Akça Ay, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 2013
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, hemşireliğin felsefesi ile temel ilke ve uygulamalarını öğrenmesi, hemşirenin sağlık ekibi içindeki yeri ve önemine ve hemşirelik esaslarına özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanması beklenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Sağlık Alanında Temel Kavramlar, Meslek ve İş Kavramları, Hemşirelik Mesleği ve Hemşirelik Mesleğinin Tarihsel Gelişimi, Sağlık Mesleklerinin Tarihsel Gelişimi, Mesleki Kuramlar ve Teorisyenler, Hemşirelik Rolleri, Hemşirelik Kanunu, Hasta Hakları ve Etik, Eleştirel ve Kritik Düşünme, Hemşirelikte Kullanılan Araç ve Gereçler, Sağlık Hizmetlerinde İletişim, Hasta ve Çalışan Güvenliği, Hasta Kabulü ve Taburculuk, Uyku, Ölüm kavramı, Enfeksiyon Kontrolü ve Yaşamsal Bulgular.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
2
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
3
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
3
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
-
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
3
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
-
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
3
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
4
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
3
|