ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar II HEM102 BAHAR 4+12 Z 12
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarını bilir.
    2-Hasta bireyin bakımı için gerekli bilgileri bilir.
    3-Hemşireliğin temel ilke ve uygulamalarını yapabilir.
    4-Hemşirelik bakım sürecine ilişkin temel bilgileri kavrayabilir.
    5-Edindiği bilgileri beceri ve tutuma dönüştürebilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1416224
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20177
    Proje0000
    Laboratuar 40000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0177
    Toplam İş Yükü(Saat)   346
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     11,53 ---- (12)
    Dersin AKTS Kredisi   12
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, dersin amacının açıklanması Yaşam bulguları K1, K2: Bölüm 1-2
    2 Yaşam bulguları (devam) K1, K2: Bölüm 1-2
    3 İlaç uygulamaları (oral-yerel) K1, K2: Bölüm 3-4
    4 İlaç uygulamaları (parenteral ilaç uygulamaları-ID, SC, IM) K1, K2: Bölüm 4
    5 Sıvı-elektrolit dengesi, IV ilaç uygulamaları, (IV infüzyon hızını hesaplama ve takibi İnvaziv Girişimler İntraket ?branül- takma kan alma, parenteral yolla ilaç uygulama) Kan ve kan ürünlerin transfüzyonu, Total Parenteral Beslenme (TPN) K1, K2: Bölüm 5
    6 Sıvı-elektrolit dengesi, IV ilaç uygulamaları, (IV infüzyon hızını hesaplama ve takibi İnvaziv Girişimler İntraket ?branül- takma kan alma, parenteral yolla ilaç uygulama) Kan ve kan ürünlerin transfüzyonu, Total Parenteral Beslenme (TPN) K1, K2: Bölüm 5
    7 Hareket gereksinimi, hastaya yatak içinde pozisyon vermek, hastayı mobilize etmek K1, K2: Bölüm 6
    8 Bireysel Hijyen ve Uygulamaları K1, K2: Bölüm 7
    9 Solunum Sistemi ve Uygulamaları, trakestomi bakımı (I) K1, K2: Bölüm 8-9
    10 Solunum Sistemi ve Uygulamaları, trakestomi bakımı (II) K1, K2: Bölüm 8-9
    11 Beslenme Gereksinimi ve Uygulamaları, NG sonda takmak ve bakımı K1, K2: Bölüm 10
    12 Sindirim Sistemi ve Uygulamaları-Kolostomi Bakımı K1, K2: Bölüm 11
    13 Üriner Sistem ve Uygulamaları, İdrar sondası takmak ve bakımı K1, K2: Bölüm 12
    14 NANDA K1, K2: Bölüm 13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖZDE ÖZARAS ÖZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları ARAŞ. GÖR. GÜLSÜM ÇONOĞLU ARAŞ. GÖR. DAMLA BAYRAK AMASYA
    Kaynaklar 1. Birol Leman, Hemşirelik Süreci, Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım, 2011. 2. Perry A., Potter P., Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Çeviri Editörleri: Tükinaz Ataberk Aştı, Ayişe Karadağ, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2011. 3. Akyol A., ve ark. Klinik Beceriler Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakımı ve Takibi, Ed.: Necmiye Sabuncu, Fatma Akça Ay, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul, 2009. 4. Türgay A., ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ed.: Fatma Akça Ay, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 2013.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin, hemşireliğin felsefesi ile temel ilke ve uygulamalarını öğrenmesi, hemşirenin sağlık ekibi içindeki yeri ve önemine ve hemşirelik esaslarına özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanması beklenmektedir.
    Dersin İçeriği Hemşirelik mesleği, hemşirelikte temel kavramlar, hemşirenin görev, yetki ve sorumlulukları, insan ve temel insan gereksinimleri, yaşam bulguları, enfeksiyon kontrolü, bireyin hareket gereksinimi, beslenme gereksinimi ve uygulamaları, bireysel hijyen ve uygulamaları, ilaç uygulamaları, solunum sistemi ve uygulamaları, kalp-akciğer sesleri, sıvı-elektrolit dengesi, invaziv girişimler, sindirim sistemi ve uygulamaları, bağırsak sesleri, sıcak-soğuk uygulamalar, hasta güvenliği, yara bakımı, uyku, hemşirelikte etik, ameliyat öncesi ve sonrası bakım, hemşirelik süreci.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 4
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 5
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 3
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 4
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 5
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. 5
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. 4
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster