ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyokimya FZD107 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan vücudunu oluşturan biyomoleküllerin genel özelliklerini tanımlar.
    2-Biyomoleküllerin yapım ve yıkım mekanizmalarını karşılaştırır.
    3-Numune alma yöntemleri ile hastalıklarda biyokimyasal değişimleri tanımlar.
    4-Klinik biyokimyasal tayin yöntemleri (idrar ve beyin omurilik sıvısı analizleri ile enzim ve hormon tayinleri) ve sonuçlarını mesleki açıdan karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   72
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,4 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Biyokimyanın tanımı ve biyokimyanın sağlık alanındaki önemi K1- Bölüm 1 YK1- Bölüm 2
    2 Aminoasitler ve proteinlerin yapı ve önemleri K1 - Bölüm 2-3
    3 Karbonhidratların yapı ve fonksiyonları YK1- Bölüm 9
    4 Lipidlerin yapı ve fonksiyonları K1- Bölüm 8-9
    5 Enzimlerin yapısal işlev ve özellikleri K2- Bölüm 8
    6 Nükleik asitlerin vücuttaki önemi K2- Bölüm 9
    7 Vitaminlerin önemi ve görevleri K1- Bölüm 15-16
    8 Eser elementler ve fonksiyonları K1- Bölüm 17
    9 Hormonların yapı ve fonksiyonları K1 -Bölüm 18- 19 YK1- Bölüm 22
    10 Porfirin ve Hem metabolizması K1- Bölüm 14
    11 Asit baz dengesi ve kan gazları K1- Bölüm 21
    12 Vücut sıvıları K2- Bölüm 32
    13 Karaciğer ve böbrek fonksiyon testleri K1- Bölüm 26-27
    14 Gebelik ve yaşlanma biyokimyası K1- Bölüm 24-25
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül OĞLAKÇI İLHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Konukoğlu D. (2017). Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yüksekokulları için Temel ve Klinik Biyokimya, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. K2.Gürdöl F. (2019). Tıbbi Biyokimya, (5. Baskı), Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1.Özbolat G.(2020). Sağlık Bilimleri İçin Biyokimya, Akademisyen Kitabevi, Ankara.
    Dersin Amacı Sağlık alanında biyokimyanın önemi ve tüm hastalıkların bir biyokimyasal temeli olduğunun kavranılmasını amaçlar.
    Dersin İçeriği Biyokimyaya giriş, metabolizma ve hücre, Aminoasitler ve proteinlerin yapı ve önemleri, Karbonhidratların yapı ve fonksiyonları, Lipidlerin yapı ve fonksiyonları, Enzimlerin yapısal işlev ve özellikleri, Nükleik asitlerin vücuttaki önemi, Vitaminlerin önemi ve görevleri, Eser elementler ve fonksiyonları, Hormonların yapı ve fonksiyonları, Porfirin ve Hem metabolizması, Asit baz dengesi ve kan gazları, Vücut sıvıları, Karaciğer ve böbrek fonksiyon testleri, Gebelik ve yaşlanma biyokimyası,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 3
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 3
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 3
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir -
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. -
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. 2
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. -
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster