Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanışma, dersin amaç, hedef ve beklentilerin paylaşılması
|
K1, BÖLÜM1
|
2
|
İletişim Kavramı ve Türleri
|
K2, BÖLÜM1
|
3
|
İletişim Engelleri ve Dinleme
|
K6, BÖLÜM3
|
4
|
İletişim kuramları ve hasta sağlık profesyoneli arasındaki iletişim
|
K9, BÖLÜM1
|
5
|
Savunucu İletişim
|
K9, BÖLÜM2
|
6
|
Empati
|
K5,BÖLÜM2
|
7
|
İletişimde Beden Dili
|
K5, BÖLÜM3
|
8
|
Bireyin Kendisi ile İletişimi
|
K5, BÖLÜM4
|
9
|
Çevre ve Toplum İle İletişim
|
K4, BÖLÜM1
|
10
|
Öfke ve Kontrolü
|
K10, BÖLÜM5
|
11
|
İncinebilir bireylerle (çocuk ve yaşlı hasta vb.) iletişim
|
K7, BÖLÜM6
|
12
|
İncinebilir bireylerle(hastaneye uyumsuz tepki gösteren bireyler, terminal dönem vb.) iletişim
|
K8, BÖLÜM1
|
13
|
Sağlık Hizmetlerinin Mesleki Uygulamalarında İletişim I
|
K3, BÖLÜM7
|
14
|
Sağlık Hizmetlerinin Mesleki Uygulamalarında İletişim II
|
K3, BÖLÜM8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Satı DİL
Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Terakye, G. (1995), Hasta Hemşire İlişkileri. Ankara: Aydoğdu Ofset.
K2. Köknel, Ö. (1983). Kişilik (10.Baskı). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
K 3.Cüceloğlu D. (1993). İnsan İnsana (4. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
K4.Köknel Ö. Ailede ve Toplumda Ruh Sağlığı
K 5.Üstün B.,Akgün E.,Parlak N. (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi. İzmir: Okullar Yayınevi.
K 6.Öz F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. Ankara: İmaj İç ve Dış Tic. AŞ
K7.Velioğlu, P.(1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul: Alaş Ofset.
K 8.Özcan, A. (1996). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. İzmir:Saray Tıp Kitabevleri.
K 9.Doğan, O. (2002).Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Ankara: Songür Yayınları
K10.Dökmen, Ü.(1996). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İnsan ilişkilerinde ve sağlık hizmetlerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirerek, kişisel ve mesleki yaşamlarındaki iletişimlerini geliştirebilmelerine yönelik strateji ve teknikleri tanıtmak
|
Dersin İçeriği
|
İletişim kavramı ve süreci, iletişim sürecini biçimlendiren temel kavramlar ve sağlık hizmetlerinde mesleki iletişiminin farklı metotları ve araçları hakkında pratik bilgiler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
3
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
4
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
2
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
2
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
3
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
1
|