Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
ÖĞR. GÖR. DR. GÖZDE ÖZARAS ÖZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Seyidoğlu H. (2003). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı. Güzem Can yayınları. İstanbul.
2. Day R.D. (2001). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? Çeviri: Altay Aşkar G., Tübitak, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Aydın A., Ateş K. (2010). Bilgi Okuryazarığından Yaşam Boyu Öğrenmeye. Bildiriler. İdeal Kültür Yayıncılık.
2. Hacettepe Üniversitesi Bilgi Okuryazarlığı (HÜBO) Programı.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, akademik ve çalışma hayatında bilgiye çeşitli yöntemlerle en etkili biçimde ulaşma becerilerini kazandırmak ve bilgi kaynaklarının kullanımıyla ilgili yasal ve etik konular hakkında bilgilendirmek ve elde edilen bilgiyi etkili bir biçimde aktarmayı öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Araştırma konusunun belirlenmesi
Bilgi kaynakları ve kaynak seçimi
Bilgi arama teknikleri
Kütüphanelerin genel özellikleri
Çankırı Karatekin Üniversitesi kütüphane kullanımı
Araştırma sunumları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
-
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
2
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
4
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
4
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
1
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
-
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
-
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
2
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
-
|