Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Epidemiyolojinin tanımı, tarihsel gelişimi, stratejileri
|
K1,K2
|
2
|
Epidemiyolojinin kullanım alanları
|
K1,K2,K3,K4
|
3
|
Veri kaynakları
|
K1,K2,K3
|
4
|
Epidemiyolojide nedensellik kavramı
|
K1,K2,K3
|
5
|
Epidemiyolojik Ölçütler
|
K1, K3,K4
|
6
|
Tanımlayıcı Epidemiyoloji
|
K3,K4
|
7
|
Analitik Epidemiyoloji
|
K1,K2,K3,K4
|
8
|
Deneysel Epidemiyoloji
|
K1,K2,K3,K4
|
9
|
Sürveyans Taramalar
|
K1,K2,K3,K4
|
10
|
İnfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisi
|
K1,K2,K3,K4
|
11
|
Bulaşıcı olmayan hastalıklar epiemiyolojisi
|
K1,K2,K3,K4
|
12
|
Kronik hastalıklar epidemiyolojisi 1
|
K1,K2,K3,K4
|
13
|
Kronik hastalıklar epidemiyolojisi 2
|
K1,K2,K3,K4
|
14
|
Kaza epidemiyolojisi
|
K1,K2,K3,K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. İlknur GÖL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tezcan, SG. (2017). Temel Epidemiyoloji. Ankara: Hipokrat Kitabevi.
K2. Kivimäki, M., Batty, D. G., Kawachi, I., & Steptoe, A. (Eds.). (2017). The Routledge international handbook of psychosocial epidemiology. Routledge.
K3.Kublay, G. ve arkadaşları (2017). Sağlık Bilimlerinde Epidemiyoloji, Göktuğ Yayıncılık
K4.Roht, L. H., Selwyn, B. J., & Holguin, A. H. (2013). Principles of epidemiology: A self-teaching guide. Elsevier.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Ders Notları
YK2. Örnek makaleler
|
Dersin Amacı
|
Epidemiyolojinin tanımını, yöntemlerini, yararlarını, yöntemlerin nerede, ne zaman ve nasıl kullanılacağını, araştırmaları nasıl inceleyeceği bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Epidemiyolojinin tanımı, tarihsel gelişimi, stratejileri Epidemiyolojinin tanımı, tarihsel gelişimi, stratejileri Epidemiyolojinin kullanım alanları Veri kaynakları Epidemiyolojide nedensellik kavramı Tanımlayıcı epidemiyoloji Analitik epidemiyoloji Deneysel epidemiyoloji Vaka çalışması Sürveyans taramalar İnfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisi Bulaşıcı olmayan hastalıklar epidemiyolojisi Kronik hastalıklar epidemiyolojisi Kaza epidemiyolojisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
2
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
4
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
4
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
-
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
-
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
-
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
1
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
-
|