Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Profesyonellik kavramı ve özellikleri
|
K5. YK4
|
2
|
Hemşirelikte sağlıklı çalışma ortamı
|
K1.YK8
|
3
|
Hemşirelik uygulamalarında profesyonelliğin önemi
|
K2.K6.YK8
|
4
|
Profesyonel hemşirelik rolleri
|
K1.K3
|
5
|
Hemşirelikte profesyonellik tutumları : Bilgi - Araştırma ruhu
|
K4.YK2
|
6
|
Hemşirelikte profesyonellik tutumları: Savunma - İnovasyon - Vizyon
|
K4.
|
7
|
Hemşirelikte profesyonellik tutumları: Takım Çalışması ? Meslektaşlık - Kollaboratif/işbirlikçi Uygulamalar
|
K4.
|
8
|
Vaka tartışması: Takım çalışması? Meslektaşlık ? Kollaboratif uygulamalar
|
K1.YK1
|
9
|
Hemşirelikte profesyonellik tutumları: Sorumluluk-Otonomi
|
K1. K8
|
10
|
Mesleki uygulamalarda profesyonel davranış : mesleki sorumluluk-otonomi egzersizleri
|
K1.K8.
|
11
|
Hemşirelikte profesyonellik tutumları: Eleştirel düşünme- Etik ve Değerler
|
K4.YK4
|
12
|
Profesyonel Tutumlar Geliştirilmesi: Etik değerler üzerinde küçük grup çalışmaları
|
K4. YK 5., YK6, YK7
|
13
|
Hemşirelikte profesyonellik tutumlar ı ve hemşirelik eğitimi ilişkisi
|
K2. YK2
|
14
|
Örnek durumlar üzerinde profesyonel hemşirelik tutumlarının tartışılması
|
K1.,YK3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Satı DİL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Batlaş A (2003). Başarı için pasaport: profesyonel davranış. Kaynak Dergisi,Nisan-Eylül:14. 2. Dinç L. Hemşirelik hizmetlerinde etik yükümlülükler. Hacettepe Tıp Dergisi 2009; 40:113-119. 3. Gökçora ŞH (2005). Profesyonelliğe saygı. Üniversite ve Toplum,5(3):1- 4. Karadağ G,Uçan Ö (2006). Hemşirelik eğitimi ve kalite. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi,1(3):42-41. 5. Karamanoğlu YA, Özer GF, Tuğcu A (2007). Denizli İlindeki Hastanelerin Cerrahi Kliniklerinde Çalışan Hemşirelerin Mesleki Profesyonelliklerinin Değerlendirilmesi, Fırat Tıp Dergisi , 14(1):12-17. 6. Korkmaz, F. (2011) Meslekleşme ve Ülkemizde Hemşirelik Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 59-67
|
Yardımcı Kitap
|
1. Öhlen J, Segesten K (1998). The professioanl identy of nurse: conceprt analysis and development. Journal of Advanced Nursing.28(4):720-727. 2. Özlük B (2006). Ülkemizde sağlık hizmetlerinde profesyonelleşme kapsamında hemşireliğin değerlendirilmesi ve Avrupa Birliği?ne uyum süreci. Sağlık Kurumları Yöneticiliği AD, Yüksek Lisans Tezi,Marmara Üniversitesi Sğlık Bilimleri Enstitüsü.İstanbul 3. Phillps S, Lawin R (2004). Help needed now-from Professional nursing associations. Journal of Professional Nursing, Semptember-October:279-280. 4. Sabancıoğulları, S.,Doğan, S (2012).Profesyonel Kimlik Gelişimi ve Hemşirelik, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2012;15:4 5. Sağlık bakanlığı, www.saglik.gov.tr 6. Türk Hemşireler Derneği www.turkhemsirelerdernegi.org.tr 7. Ululuslararası Hemşireler Birliği. www.icn.ch 8. Vicdan KA (2009). Hemşirelikte Profesyonellik, Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi,Sempozyum Özel Sayısı 2010
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin profesyonellik kavramlarını ve ilkelerini öğrenmesini, meslekte ve dünyada ve Türkiye`de profesyonellikteki önemini anlamasını, hemşirelik eğitimi, hemşirelik rolleri ve işlevlerini bilmenizi sağlar.
|
Dersin İçeriği
|
Profesyonellik kavramı ve özellikleri, Hemşirelikte sağlıklı çalışma ortamı, Hemşirelik uygulamalarında profesyonelliğin önemi, Profesyonel hemşirelik rolleri, Hemşirelikte profesyonellik tutumları : Bilgi - Araştırma ruhu,Hemşirelikte profesyonellik tutumları: Savunma - İnovasyon ? Vizyon,Hemşirelikte profesyonellik tutumları: Takım Çalışması ? Meslektaşlık - Kollaboratif/işbirlikçi Uygulamalar, Vaka tartışması: Takım çalışması? Meslektaşlık ? Kollaboratif uygulamalar,Hemşirelikte profesyonellik tutumları: Sorumluluk-Otonomi,
Mesleki uygulamalarda profesyonel davranış : mesleki sorumluluk-otonomi egzersizleri, Hemşirelikte profesyonellik tutumları: Eleştirel düşünme- Etik ve Değerler, Profesyonel Tutumlar Geliştirilmesi: Etik değerler üzerinde küçük grup çalışmaları,Hemşirelikte profesyonellik tutumları ve hemşirelik eğitimi ilişkisi, Örnek durumlar üzerinde profesyonel hemşirelik tutumlarının tartışılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
-
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
3
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
5
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
4
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
4
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
3
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
2
|