Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Simülasyonun tanımı ve tarihçesi ve Laboratuvar uygulaması
|
Yazılı vaka çalışması için hemşirelik sürecinin çalışılması
|
2
|
Simülasyon sınıflandırmaları ve Laboratuvar uygulaması
|
Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
|
3
|
Simülasyon tipleri ve Laboratuvar uygulaması
|
Rol play uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
|
4
|
Simülasyon kullanımının avantajları ve Laboratuvar uygulaması
|
Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
|
5
|
Simülasyon kullanımının dezavantajları ve Laboratuvar uygulaması
|
Yazılı vaka çalışması için hemşirelik sürecinin çalışılması
|
6
|
Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve Laboratuvar uygulaması
|
Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
|
7
|
Jeffries?in simülasyon çerçevesi ve Laboratuvar uygulaması
|
Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
|
8
|
Simülasyon uygulamasının aşamaları ve Laboratuvar uygulaması
|
Rol play uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
|
9
|
INACSL Simülasyon en iyi uygulama standartları ve Laboratuvar uygulaması
|
Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
|
10
|
Simülasyon tasarımı ve Laboratuvar uygulaması
|
Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
|
11
|
Çözümleme süreci ve Laboratuvar uygulaması
|
Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
|
12
|
Çözümleme teknikleri ve Laboratuvar uygulaması
|
Yazılı vaka çalışması için hemşirelik sürecinin çalışılması
|
13
|
Senaryo yazım süreci ve Laboratuvar uygulaması
|
Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
|
14
|
Senaryo yazımı ve Laboratuvar uygulaması
|
Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Müjgan ONARICI
Dr. Öğr. Üyesi Gözde ÖZARAS ÖZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Aylin PEKYİĞİT
Arş. Gör. Tuğba YILDIRIM
|
Kaynaklar
|
Karabacak, Ü., Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon: Kavramdan uygulamaya. (1. Basım). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Gaberson KB, Oermann MH, Shellenbarger T. (2016). Hemşirelikte klinik öğretim stratejileri. (4.Basım). Çev. Ed. F.K. Özdemir, Z.A. Şahin, D.K. Alemdar, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
2. Oermann, MH. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. (1. Basım). Çev Ed. S. Arslan, N. Kuzu Kurban, Anı Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin klinikte görülme sıklığı az olan vakalara yönelik uygulamalar yapabilmeleri, pratik uygulamalarını tekrarlayabilmeleri, klinik öncesinde bakım uygulayarak kliniğe yönelik anksiyetelerinin azalmasını ve tekrarlı uygulamalar ile hata yapma oranının azalmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Simülasyonun tanımı ve tarihçesi, simülasyon sınıfladırmaları, tipleri, kullanımının avantajları-dezavantajları, hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı, simülasyon uygulamasının aşamaları, simülasyon tasarımı, çözümleme süreci ve teknikleri, senaryo yazım süreci ve laboratuvar uygulaması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
4
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
-
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
4
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
4
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
5
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
-
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
4
|