ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hemşirelikte Simülasyon Uygulamaları HEM213 GÜZ-BAHAR 2+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hemşirelik eğitiminde simülasyon uygulamalarının önemini kavrar
    2-Simülasyon tipleri, avantajları ve dezavantajlarını açıklar
    3-Senaryo eşliğinde simülasyon uygulaması gerçekleştirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Simülasyonun tanımı ve tarihçesi ve Laboratuvar uygulaması Yazılı vaka çalışması için hemşirelik sürecinin çalışılması
    2 Simülasyon sınıflandırmaları ve Laboratuvar uygulaması Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
    3 Simülasyon tipleri ve Laboratuvar uygulaması Rol play uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
    4 Simülasyon kullanımının avantajları ve Laboratuvar uygulaması Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
    5 Simülasyon kullanımının dezavantajları ve Laboratuvar uygulaması Yazılı vaka çalışması için hemşirelik sürecinin çalışılması
    6 Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve Laboratuvar uygulaması Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
    7 Jeffries?in simülasyon çerçevesi ve Laboratuvar uygulaması Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
    8 Simülasyon uygulamasının aşamaları ve Laboratuvar uygulaması Rol play uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
    9 INACSL Simülasyon en iyi uygulama standartları ve Laboratuvar uygulaması Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
    10 Simülasyon tasarımı ve Laboratuvar uygulaması Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
    11 Çözümleme süreci ve Laboratuvar uygulaması Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
    12 Çözümleme teknikleri ve Laboratuvar uygulaması Yazılı vaka çalışması için hemşirelik sürecinin çalışılması
    13 Senaryo yazım süreci ve Laboratuvar uygulaması Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
    14 Senaryo yazımı ve Laboratuvar uygulaması Laboratuvarda uygulanacak simülasyon uygulamasına yönelik senaryoya çalışılması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Müjgan ONARICI Dr. Öğr. Üyesi Gözde ÖZARAS ÖZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Aylin PEKYİĞİT Arş. Gör. Tuğba YILDIRIM
    Kaynaklar Karabacak, Ü., Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon: Kavramdan uygulamaya. (1. Basım). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
    Yardımcı Kitap 1. Gaberson KB, Oermann MH, Shellenbarger T. (2016). Hemşirelikte klinik öğretim stratejileri. (4.Basım). Çev. Ed. F.K. Özdemir, Z.A. Şahin, D.K. Alemdar, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 2. Oermann, MH. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. (1. Basım). Çev Ed. S. Arslan, N. Kuzu Kurban, Anı Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin klinikte görülme sıklığı az olan vakalara yönelik uygulamalar yapabilmeleri, pratik uygulamalarını tekrarlayabilmeleri, klinik öncesinde bakım uygulayarak kliniğe yönelik anksiyetelerinin azalmasını ve tekrarlı uygulamalar ile hata yapma oranının azalmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Simülasyonun tanımı ve tarihçesi, simülasyon sınıfladırmaları, tipleri, kullanımının avantajları-dezavantajları, hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı, simülasyon uygulamasının aşamaları, simülasyon tasarımı, çözümleme süreci ve teknikleri, senaryo yazım süreci ve laboratuvar uygulaması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 4
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. -
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 4
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 4
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 4
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. 5
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. -
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster