Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Müjgan ONARICI
Dr. Öğr. Üyesi Gözde ÖZARAS ÖZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Aylin PEKYİĞİT
Arş. Gör. Tuğba YILDIRIM
|
Kaynaklar
|
Karabacak, Ü., Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon: Kavramdan uygulamaya. (1. Basım). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Gaberson KB, Oermann MH, Shellenbarger T. (2016). Hemşirelikte klinik öğretim stratejileri. (4.Basım). Çev. Ed. F.K. Özdemir, Z.A. Şahin, D.K. Alemdar, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
2. Oermann, MH. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. (1. Basım). Çev Ed. S. Arslan, N. Kuzu Kurban, Anı Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin klinikte görülme sıklığı az olan vakalara yönelik uygulamalar yapabilmeleri, pratik uygulamalarını tekrarlayabilmeleri, klinik öncesinde bakım uygulayarak kliniğe yönelik anksiyetelerinin azalmasını ve tekrarlı uygulamalar ile hata yapma oranının azalmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Simülasyonun tanımı ve tarihçesi, simülasyon sınıfladırmaları, tipleri, kullanımının avantajları-dezavantajları, hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı, simülasyon uygulamasının aşamaları, simülasyon tasarımı, çözümleme süreci ve teknikleri, senaryo yazım süreci ve laboratuvar uygulaması
|