ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hemşirelikte Simülasyon Uygulamaları HEM213 GÜZ-BAHAR 2+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hemşirelik eğitiminde simülasyon uygulamalarının önemini kavrar
    2-Simülasyon tipleri, avantajları ve dezavantajlarını açıklar
    3-Senaryo eşliğinde simülasyon uygulaması gerçekleştirir
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Müjgan ONARICI Dr. Öğr. Üyesi Gözde ÖZARAS ÖZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Aylin PEKYİĞİT Arş. Gör. Tuğba YILDIRIM
    Kaynaklar Karabacak, Ü., Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon: Kavramdan uygulamaya. (1. Basım). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
    Yardımcı Kitap 1. Gaberson KB, Oermann MH, Shellenbarger T. (2016). Hemşirelikte klinik öğretim stratejileri. (4.Basım). Çev. Ed. F.K. Özdemir, Z.A. Şahin, D.K. Alemdar, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 2. Oermann, MH. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. (1. Basım). Çev Ed. S. Arslan, N. Kuzu Kurban, Anı Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin klinikte görülme sıklığı az olan vakalara yönelik uygulamalar yapabilmeleri, pratik uygulamalarını tekrarlayabilmeleri, klinik öncesinde bakım uygulayarak kliniğe yönelik anksiyetelerinin azalmasını ve tekrarlı uygulamalar ile hata yapma oranının azalmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Simülasyonun tanımı ve tarihçesi, simülasyon sınıfladırmaları, tipleri, kullanımının avantajları-dezavantajları, hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı, simülasyon uygulamasının aşamaları, simülasyon tasarımı, çözümleme süreci ve teknikleri, senaryo yazım süreci ve laboratuvar uygulaması
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster