ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği HEM301 GÜZ 4+8 Z 12
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ruh sağlığı hemşireliğine yönelik kavramları sıralar.
    2-Ruh sağlığını korumak için psikiyatri hemşiresinin rolleri doğrultusunda hemşirelik sürecini uygular.
    3-Hasta-hemşire etkileşiminde terapötik iletişim becerilerini uygular.
    4-Genel klinik ve psikiyatri kliniğindeki hastalara yönelik bütüncül hemşirelik bakımını uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1412168
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 4012020
    Toplam İş Yükü(Saat)   361
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     12,03 ---- (12)
    Dersin AKTS Kredisi   12
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 21. Yüzyılda ruh sağlığı, koruyucu ruh sağlığı hizmetleri, Dünya ve ülkemizde toplum ruh sağlığı hizmetleri ve ruh sağlığı hemşireliğinin rolü +klinik eğitim K1,K2:Bölüm 1-1
    2 Ruh sağlığı ve hastalıklarında hemşirelik süreci, terapötik ortam, hasta kabul ve taburculuk süreci +klinik eğitim K1,K2:Bölüm 3-3
    3 Ruhsal hastalıklara neden olan etmenler, ruhsal bozukluklardaki genel belirtiler, ruhsal durum değerlendirmesi+klinik eğitim K1:Bölüm 5
    4 Birincil, ikincil, üçünçül koruma kavramları ve ailenin terapötik değerlendirilmesi+klinik eğitim K2:Bölüm 4
    5 Gelişim dönemleri, Çocuk Ruh Sağlığı Sorunları, Stres ve Kriz kavramı, Anksiyete, Somotoform ve Dissosiyatif bozukluklarda hemşirelik bakımı+klinik eğitim K1,K2:Bölüm 10-5
    6 Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar ve hemşirelik bakımı +klinik eğitim K1,K2:Bölüm 17-5
    7 Duygu durum bozuklukları, organik ruhsal bozukluklar ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim K1,K2:Bölüm 16-5
    8 Madde kullanım bozuklukları ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim K1,K2:Bölüm 19-5
    9 Kişilik bozuklukları ve hemşirelik bakımı +klinik eğitim K1,K2:Bölüm 20-5
    10 Cinsel sağlık ve cinsel işlev bozuklukları ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim K1:Bölüm 23
    11 Yeme-uyku bozuklukları ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim K1,K2:Bölüm 21,22-5
    12 Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği+klinik eğitim K1 Bölüm 31
    13 Psikofarmakoloji+klinik eğitim K1:Bölüm 25
    14 Psikoterapiler- acil psikiyatri- psikiyatride hasta hakları+klinik eğitim K1,K2:Bölüm 24,28-4
    Ön Koşul Türkçe
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Satı DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Songül KAMIŞLI Dr. Öğr. Üyesi Sevcan TOPTAŞ KILIÇ Dr. Öğr. Üyesi Esra ARSLAN GÜRCÜOĞLU Arş. Gör. Tuğba YILDIRIM
    Kaynaklar K1: Baysan Arabacı, L. & Taş, G. (2020). Ruh Sağlığı ve Hastalıklarında Temel Hemşirelik Bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitapevleri: Ankara. K2: Oflaz, F. & Yıldırım, N.(2020). Psikiyatri Hemşireliği Sertifika Konuları. Ankara Nobel Tıp Kitapevleri: Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1:Çam, O., & Engin, E. (2014). Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. YK2:Öztürk, M. O., & Uluşahin, A. (2014). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. YK3:Öz, F., & Demiralp, M. (2014). Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin. Akademisyen Kitapevi, Ankara. YK4:Eugene, C. T. Y., & Klamen, D. (2015). Olgu Dosyaları: Psikiyatri. 4. Baskı (Çeviri Eds İ Balcıoğlu, Ş Turan) İstanbul, Nobel Tıp Kitapevi. YK5:Üstün, B. & Demir, S. (2019) Hemşirelikte İletişim. İstanbul, Akademi Basın ve Yayıncılık. YK6:Voltan-Acar, N. (2015). Yeniden terapötik iletişim: kişiler arası ilişkiler:(bizim toplumumuzdan örnekler). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık tic. Limited Şti. YK7:Akgün Çıtak, E. & Hiçdurmaz, D.(2020). Psikiyatri Hemşireliği Akıl Notları. Ankara, Güneş Tıp Kitabevleri YK8:Carpenito- Moyet, L.J. (2005) Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev: F. Erdemir), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. YK9:Özer, A.K., (2002), Ben Değeri Tiryakiliği Duygusal Gerilimle Başedebilme, 3. Basım Sistem Yayıncılık, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, ruh sağlığı sorunlarını birinci, ikinci, üçüncü basamakta önleme, akut ve kronik ruhsal sağlık sorunlarını saptama ve yardım sürecini kullanarak yönetimi konusunda genel bilgi kazandırmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Ruhsal bozukluğu olan (anksiyete bozuklukları, şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar, duygu durum bozuklukları, madde kullanım bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları) bireyin değerlendirilmesi, korunması, tedavisi ve hemşirelik bakımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 5
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 5
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 4
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 4
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 5
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. -
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. 5
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster