ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği HEM301 GÜZ 4+8 Z 12
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ruh sağlığı hemşireliğine yönelik kavramları sıralar.
    2-Gelişim dönemi özelliklerini uygulamada kullanır.
    3-Hasta-hemşire etkileşiminde terapötik iletişim becerilerini uygular.
    4-Psikiyatrik hastalıklarda hemşirelik bakımını uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1412168
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2022550
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 4012020
    Toplam İş Yükü(Saat)   361
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     12,03 ---- (12)
    Dersin AKTS Kredisi   12
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 21. Yüzyılda ruh sağlığı, koruyucu ruh sağlığı hizmetleri, Dünya ve ülkemizde toplum ruh sağlığı hizmetleri ve ruh sağlığı hemşireliğinin rolü +klinik eğitim K3
    2 Ruh sağlığı ve hastalıklarında hemşirelik süreci, terapötik ortam, hasta kabul ve taburculuk süreci +klinik eğitim K1, K4, K7
    3 Ruhsal hastalıklara neden olan etmenler, ruhsal bozukluklardaki genel belirtiler, ruhsal durum değerlendirmesi+klinik eğitim K2
    4 Birincil, ikincil, üçünçül koruma kavramları ve ailenin terapötik değerlendirilmesi+klinik eğitim K8
    5 Gelişim dönemleri, Çocuk Ruh Sağlığı Sorunları, Stres ve Kriz kavramı, Anksiyete, Somotoform ve Dissosiyatif bozukluklarda hemşirelik bakımı+klinik eğitim K5
    6 Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar ve hemşirelik bakımı +klinik eğitim K6
    7 Duygu durum bozuklukları, organik ruhsal bozukluklar ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim K8
    8 Madde kullanım bozuklukları ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim K3
    9 Kişilik bozuklukları ve hemşirelik bakımı +klinik eğitim K5
    10 Cinsel sağlık ve cinsel işlev bozuklukları ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim K1, K5
    11 Yeme-uyku bozuklukları ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim K3
    12 Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği+klinik eğitim K6
    13 Psikofarmakoloji+klinik eğitim K8
    14 Psikoterapiler- acil psikiyatri- psikiyatride hasta hakları+klinik eğitim K3
    Ön Koşul Türkçe
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Satı DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Tuğba YILDIRIM
    Kaynaklar K1.Buldukoğlu, K. ve Doğan, S.(1996).Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı.Vehbi Koç Yayınları. K2.Cüceloğlu, D.(2018). İnsan ve Davranışı.Remzi Kitabevi.3.Basım.İstanbul. K3.Çam, O. ve Engin, E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitapevi. K4. Özcan, A.(2015). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim.Saray Tıp Kitabevleri. İzmir. K5.Öztürk, M.O. ve Uluşahin, N.A. (2016). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Bayt Ltd. Şti.14. Baskı. Ankara. K6.Sayıl, I. ve Özgüven, H.D. (2000) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Antıp A.Ş. Ankara. K7.Terakye, G.(1998). Hasta-Hemşire İlişkileri. Zirve Ofset. 5.Basım, K8.Yüksel, N. (2014). Ruhsal Hastalıklar. Akademisyen Tıp Kitabevi Yayınları. 4. Baskı. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Carpenito- Moyet, L.J. (2012) Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev: F. Erdemir), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. YK2. Egan, G. (1997) Psikolojik Danışmaya Giriş (Editör:Füsun Akkoyun). Form Ofset. Ankara. YK3. Öz, F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş. Ankara. YK4. Özer, A.K. (2002).Ben Değeri Tiryakiliği Duygusal Gerilimle Başedebilme. 3. Basım Sistem Yayıncılık. İstanbul. YK5. Yüksel, N. (1998). Psikofarmakoloji. Bilimsel Tıp Yayınevi. Ankara.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, ruh sağlığı sorunlarını birinci, ikinci, üçüncü basamakta önleme, akut ve kronik ruhsal sağlık sorunlarını saptama ve yardım sürecini kullanarak yönetimi konusunda genel bilgi kazandırmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği 21. Yüzyılda ruh sağlığı, koruyucu ruh sağlığı hizmetleri, Dünya ve ülkemizde toplum ruh sağlığı hizmetleri ve ruh sağlığı hemşireliğinin rolü +klinik eğitim, ruh sağlığı ve hastalıklarında hemşirelik süreci, terapötik ortam, hasta kabul ve taburculuk süreci +klinik eğitim, ruhsal hastalıklara neden olan etmenler, ruhsal bozukluklardaki genel belirtiler, ruhsal durum değerlendirmesi+klinik eğitim, birincil, ikincil, üçünçül koruma kavramları ve ailenin terapötik değerlendirilmesi+klinik eğitim, gelişim dönemleri, çocuk ruh sağlığı sorunları, stres ve kriz kavramı, anksiyete, somotoform ve dissosiyatif bozukluklarda hemşirelik bakımı+klinik eğitim, şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar ve hemşirelik bakımı +klinik eğitim, duygu durum bozuklukları, organik ruhsal bozukluklar ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim, madde kullanım bozuklukları ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim,kişilik bozuklukları ve hemşirelik bakımı +klinik eğitim, cinsel sağlık ve cinsel işlev bozuklukları ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim,yeme-uyku bozuklukları ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim, konsültasyon liyezon psikiyatri hemşireliği+klinik eğitim, psikofarmakoloji+klinik eğitim,psikoterapiler- acil psikiyatri- psikiyatride hasta hakları+klinik eğitim
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 5
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 5
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 4
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 4
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 5
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. -
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. 5
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster