ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği HEM301 GÜZ 4+8 Z 12
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ruh sağlığı hemşireliğine yönelik kavramları sıralar.
    2-Gelişim dönemi özelliklerini uygulamada kullanır.
    3-Hasta-hemşire etkileşiminde terapötik iletişim becerilerini uygular.
    Ön Koşul Türkçe
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Satı DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Tuğba YILDIRIM
    Kaynaklar K1.Buldukoğlu, K. ve Doğan, S.(1996).Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı.Vehbi Koç Yayınları. K2.Cüceloğlu, D.(2018). İnsan ve Davranışı.Remzi Kitabevi.3.Basım.İstanbul. K3.Çam, O. ve Engin, E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitapevi. K4. Özcan, A.(2015). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim.Saray Tıp Kitabevleri. İzmir. K5.Öztürk, M.O. ve Uluşahin, N.A. (2016). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Bayt Ltd. Şti.14. Baskı. Ankara. K6.Sayıl, I. ve Özgüven, H.D. (2000) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Antıp A.Ş. Ankara. K7.Terakye, G.(1998). Hasta-Hemşire İlişkileri. Zirve Ofset. 5.Basım, K8.Yüksel, N. (2014). Ruhsal Hastalıklar. Akademisyen Tıp Kitabevi Yayınları. 4. Baskı. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Carpenito- Moyet, L.J. (2012) Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev: F. Erdemir), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. YK2. Egan, G. (1997) Psikolojik Danışmaya Giriş (Editör:Füsun Akkoyun). Form Ofset. Ankara. YK3. Öz, F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş. Ankara. YK4. Özer, A.K. (2002).Ben Değeri Tiryakiliği Duygusal Gerilimle Başedebilme. 3. Basım Sistem Yayıncılık. İstanbul. YK5. Yüksel, N. (1998). Psikofarmakoloji. Bilimsel Tıp Yayınevi. Ankara.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, ruh sağlığı sorunlarını birinci, ikinci, üçüncü basamakta önleme, akut ve kronik ruhsal sağlık sorunları saptama ve yardım sürecini kullanarak yönetimi konusunda genel bilgi kazandırmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği 21. Yüzyılda ruh sağlığı, koruyucu ruh sağlığı hizmetleri, Dünya ve ülkemizde toplum ruh sağlığı hizmetleri ve ruh sağlığı hemşireliğinin rolü +klinik eğitim, ruh sağlığı ve hastalıklarında hemşirelik süreci, terapötik ortam, hasta kabul ve taburculuk süreci +klinik eğitim, ruhsal hastalıklara neden olan etmenler, ruhsal bozukluklardaki genel belirtiler, ruhsal durum değerlendirmesi+klinik eğitim, birincil, ikincil, üçünçül koruma kavramları ve ailenin terapötik değerlendirilmesi+klinik eğitim, gelişim dönemleri, çocuk ruh sağlığı sorunları, stres ve kriz kavramı, anksiyete, somotoform ve dissosiyatif bozukluklarda hemşirelik bakımı+klinik eğitim, şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar ve hemşirelik bakımı +klinik eğitim, duygu durum bozuklukları, organik ruhsal bozukluklar ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim, madde kullanım bozuklukları ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim,kişilik bozuklukları ve hemşirelik bakımı +klinik eğitim, cinsel sağlık ve cinsel işlev bozuklukları ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim,yeme-uyku bozuklukları ve hemşirelik bakımı+klinik eğitim, konsültasyon liyezon psikiyatri hemşireliği+klinik eğitim, psikofarmakoloji+klinik eğitim,psikoterapiler- acil psikiyatri- psikiyatride hasta hakları+klinik eğitim
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster