Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Halk sağlığı hemşireliği ile ilgili temel kavramlar, Toplumu tanıma+ saha uygulaması
|
K1, K2
|
2
|
Hekimliğin ve halk sağlığı hemşireliğinin tarihçesi+ saha uygulaması
|
K4, K2
|
3
|
Sağlık yönetimi, Temel sağlık hizmetleri + saha uygulaması
|
K4, K5
|
4
|
Aile Sağlık Merkezlerinde tutulan kayıt ve istatistikler+ saha uygulaması
|
K1, K2, K5
|
5
|
Bakım planı, ev ziyaretleri, sağlık eğitimi, denetim+ saha uygulaması
|
K1, K2, K5
|
6
|
Çevre sağlığı, nüfus ve sağlık, aile ve sağlık+ saha uygulaması
|
K1, K2, K4
|
7
|
İşçi sağlığı+ saha uygulaması
|
K1, K2, K4
|
8
|
Ana ve çocuk sağlığı+ saha uygulaması
|
K1, K2, K3
|
9
|
Okul sağlığı+ saha uygulaması
|
K1, K2, K3
|
10
|
Bulaşıcı ve sosyal hastalıklarda halk sağlığı hemşireliği+ saha uygulaması
|
K1, K2, K3
|
11
|
Erken tanı+ saha uygulaması
|
K1, K2, K3
|
12
|
Kronik hastalıklar+ saha uygulaması
|
K1, K2, K3
|
13
|
Yaşlılık ve hemşirelik bakımı+ saha uygulaması
|
K1, K2, K3
|
14
|
Toplum ruh sağlığı ve hemşirelik + saha uygulaması
|
K1, K2, K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İlknur GÖL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Serap AÇIKGÖZ
Dr. Funda ASLAN
|
Kaynaklar
|
K1. Stanhope, M., Faan, R. D., Lancaster, J., & Faan, R. P. (2019). Public Health Nursing E-Book: Population-Centered Health Care in the Community. Elsevier Health Sciences.
K2. Aksayan, S. (1998). Halk sağlığı hemşireliği el kitabı.İstanbul: Vehbi Koç Vakfı.
K3. Özvarış, Ş. B. (2011). Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi. Nobel Tıp Yayınevi, Ankara
K4. Akın L., (2011), Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara
K5. Erci, B., (2020), Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tıp Yayınevi, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Halk sağlığı hemşiresinin rol ve fonksiyonlarına ve Türkiye`deki halk sağlığı problemleri hakkındaki bilgi ve önleme üzerine odaklanır. Öğrencilere çeşitli toplum kuruluşlarında, okul ve iş kurumlarında uygulama yapmayı, hemşirelik sürecini kullanarak toplum sağlığı sorunlarını belirlemeyi, değerlendirme becerilerini geliştirmek için risk altındaki nüfusun ihtiyaçları ve sağlık problemlerinin teşhisi ve analizi için veri tabanı sağlamayı, risk altındaki nüfusa modern halk sağlığı uygulamalarını sunmayı öğretmek amaçlanır.
|
Dersin İçeriği
|
Halk sağlığı hemşireliği ile ilgili temel kavramlar ve tarihçesi, temel sağlık hizmetleri, aile sağlığı merkezlerinde tutulan kayıt ve istatistikler, bakım planı, ev ziyaretleri, sağlık eğitimi, çevre sağlığı, nüfus ve sağlık, aile ve sağlık, işçi sağlığı, ana ve çocuk sağlığı, okul sağlığı, bulaşıcı ve sosyal hastalıklarda halk sağlığı hemşireliği, erken tanı, kronik hastalıklar, yaşlılık ve hemşirelik bakımı, toplum ruh sağlığı ve hemşirelik.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
5
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
5
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
3
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
4
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
3
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
4
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
5
|