ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hemşirelik Meslek Dersleri Uygulaması II HEM402 BAHAR 2+22 Z 24
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hasta/sağlıklı bireyin bakımına yönelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
    2-Hasta/sağlıklı bireyin bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda belirler.
    3-Hasta/sağlıklı bireyin sağlık düzeyinin geliştirilmesinde eğitici, danışman, savunucu rolleriyle görev alır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1424336
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1423322
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 4012020
    Toplam İş Yükü(Saat)   728
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     24,27 ---- (24)
    Dersin AKTS Kredisi   24
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Vaka sunumu ve klinik uygulama-1 K1, K2, K3
    2 Vaka sunumu ve klinik uygulama-2 K1, K2, K3
    3 Vaka sunumu ve klinik uygulama-3 K1, K2, K3
    4 Vaka sunumu ve klinik uygulama-4 K1, K2, K3
    5 Vaka sunumu ve klinik uygulama-5 K1, K2, K3
    6 Vaka sunumu ve klinik uygulama-6 K1, K2, K3
    7 Vaka sunumu ve klinik uygulama-7 K1, K2, K3
    8 Vaka sunumu ve klinik uygulama-8 K1, K2, K3
    9 Vaka sunumu ve klinik uygulama-9 K1, K2, K3
    10 Vaka sunumu ve klinik uygulama-10 K1, K2, K3
    11 Vaka sunumu ve klinik uygulama-11 K1, K2, K3
    12 Vaka sunumu ve klinik uygulama-12 K1, K2, K3
    13 Vaka sunumu ve klinik uygulama-13 K1, K2, K3
    14 Vaka sunumu ve klinik uygulama-14 K1, K2, K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Satı DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Songül KAMIŞLI Dr. Öğr. Üyesi Özlem BULANTEKİN DÜZALAN Dr. Öğr. Üyesi Seher GÖNEN ŞENTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Ayşe ÖZGE DENİZ Dr. Öğr. Üyesi Serap AÇIKGÖZ Dr. Öğr. Üyesi Sevcan TOPTAŞ KILIÇ Dr. Öğr. Üyesi Esra ARSLAN GÜRCÜOĞLU Dr. Öğr. Üyesi Funda ASLAN Arş. Gör. Dr. Gülsüm ÇONOĞLU Arş. Gör. Tuğba YILDIRIM Arş. Gör. Aylin PEKYİĞİT Arş. Gör. Damla BAYRAK
    Kaynaklar K1: Carpenito-Moyet, L.J. (2012). Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev. F. Erdemir) (On Üçüncü Baskı). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. K2: Birol, L. (2016). Hemşirelik Süreci: Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. İzmir:Etki Matbaacılık. K3: Wilkınson, J.M. , Barcus, L. (2018). Pearson Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev. S. Kapucu, İ. Akyar, F. Korkmaz. ) (On Birinci Baskı). Ankara: Pelikan Yayınevi.
    Yardımcı Kitap YK1: Karadakovan, A., Aslan, F.E. (2020). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları yapabilmesi, hastalıkların erken tanılanması, tedavisi, rehabilitasyonu ve bakımları konularında deneyim kazanmaktır.
    Dersin İçeriği Vaka sunumu, klinik uygulama, hemşirelik süreci
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 5
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 4
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 5
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 4
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 4
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. 4
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster