Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-1
|
K1, K2, K3
|
2
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-2
|
K1, K2, K3
|
3
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-3
|
K1, K2, K3
|
4
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-4
|
K1, K2, K3
|
5
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-5
|
K1, K2, K3
|
6
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-6
|
K1, K2, K3
|
7
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-7
|
K1, K2, K3
|
8
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-8
|
K1, K2, K3
|
9
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-9
|
K1, K2, K3
|
10
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-10
|
K1, K2, K3
|
11
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-11
|
K1, K2, K3
|
12
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-12
|
K1, K2, K3
|
13
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-13
|
K1, K2, K3
|
14
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-14
|
K1, K2, K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Satı DİL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Songül KAMIŞLI
Dr. Öğr. Üyesi Özlem BULANTEKİN DÜZALAN
Dr. Öğr. Üyesi Seher GÖNEN ŞENTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe ÖZGE DENİZ
Dr. Öğr. Üyesi Serap AÇIKGÖZ
Dr. Öğr. Üyesi Sevcan TOPTAŞ KILIÇ
Dr. Öğr. Üyesi Esra ARSLAN GÜRCÜOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Funda ASLAN
Arş. Gör. Dr. Gülsüm ÇONOĞLU
Arş. Gör. Tuğba YILDIRIM
Arş. Gör. Aylin PEKYİĞİT
Arş. Gör. Damla BAYRAK
|
Kaynaklar
|
K1: Carpenito-Moyet, L.J. (2012). Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev. F. Erdemir) (On Üçüncü Baskı). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
K2: Birol, L. (2016). Hemşirelik Süreci: Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. İzmir:Etki Matbaacılık.
K3: Wilkınson, J.M. , Barcus, L. (2018). Pearson Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev. S. Kapucu, İ. Akyar, F. Korkmaz. ) (On Birinci Baskı). Ankara: Pelikan Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Karadakovan, A., Aslan, F.E. (2020). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları yapabilmesi, hastalıkların erken tanılanması, tedavisi, rehabilitasyonu ve bakımları konularında deneyim kazanmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Vaka sunumu, klinik uygulama, hemşirelik süreci
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
5
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
4
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
5
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
4
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
4
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
4
|