Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sağlık Finans Sistemleri
|
K1
|
2
|
Klasik Yönetim Teorileri
Neo-klasik Yönetim Teorileri
|
K1,K2,K4
|
3
|
Modern Yönetim Teorileri
Post-Modern Yönetim Teorileri
|
K1,K2,K4
|
4
|
Yönetim ve Organizasyon
|
K1,K2,K4
|
5
|
Yönetim ve Organizasyon
|
K1,K2,K4
|
6
|
İletişim ve Çatışma Yönetimi
|
K1,K2,K4
|
7
|
? Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Standartları
Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite İndikatörleri ve İzleme
Standart Süreçten Sapmalar ve Hasta Güvenliği
|
K2, K3
|
8
|
Hasta Bakım Organizasyonu (Hemşirelik Bakım Sunum Modelleri
|
K1,K2,K4
|
9
|
Hasta Sınıflandırma Sistemi
Hemşire insan Gücü Planlama
İş örneklemesi
|
K1,K2,K4
|
10
|
İş Analizi
|
K1,K2,K4
|
11
|
İş Hukuku
Devlet Memurları Kanunu (DMK
|
K5
|
12
|
Hizmet İçi Eğitim
Personel seçme
|
K1,K2,K4
|
13
|
Performans Değerlendirme
Motivasyon
|
K1,K2,K4
|
14
|
Kariyer Yönetimi
|
K1,K2,K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğrt.Üyesi. Funda ASLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş.Gör.Dr. Gülsüm ÇONOĞLU
|
Kaynaklar
|
K1. Ekici D (2017) Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi (Geliştirilmiş 2. Baskı).Sim Matbaası, Ankara.
K2.Ekici D, Cerit K, Gür E, Mert T, Türkmen S (2016) Sağlık Hizmetinde Yönetsel Sorunların Analizi, Sim Matbaası, Ankara.
K3. Ekici D (2013) Sağlık Hizmetinde Kalite Yönetimi, Sim Matbaası, Ankara
K4. Tatar Ü.B., Türkmen, E.E. (Ed.) (2014) Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi . Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul
K5. Mevzuatlar (4857 sayılı İş Kanunu, 657 DMK)
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yönetim ve hemşirelik hizmetleri yönetimi ile ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri inceleyebilen, ülkemizdeki sağlık hizmetleri yönetimi alanındaki ihtiyaçlar doğrultusunda değerlendirebilen ve liderlik edecek bilgi, beceri ve tutumları kazandırabilen hemşireler yetiştirmektir
|
Dersin İçeriği
|
Yönetimde temel kavramlar ve kuramlar; Etkin yönetimin esasları/ toplam kalite yönetimi; Etkin liderlik ve özellikleri; Organizasyon yapıları ve hemşirelik bakım sunumunun organizasyonu; Sağlık bakım sistemi; Sağlık meslekleri, sağlık ekibi rol ve yapıları; Hemşirelik hizmetlerinin yeniden örgütlenmesi; Mali-idari-destek-teknik hizmetler; Yönetime yardımcı teknikler/ Kriz ve zaman yönetimi; Personelin değerlendirilmesi/ İnovasyon-yenilik/yaratıcılık/Teknolojinin kullanımı/lojistik hizmetler; Sağlık yönetiminde değerler ve etik; Kurum değerlendirme(SWOT) iş analiz
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
4
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
5
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
3
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
5
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
3
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
5
|