Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğretimle ilgili temel kavramlar+eğitim uygulaması
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Sınıf yönetimi ve kurallar+eğitim uygulaması
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Açık bir sistem olarak Öğretim ve amaçlar/Hedefler+eğitim uygulaması
|
K1, Bölüm 1
|
4
|
Öğretme-öğrenme yaklaşım ve kuramları/uygulama+eğitim uygulaması
|
K1, Bölüm 2
|
5
|
Eğitim programları ve öğretim faaliyetleri+eğitim uygulaması
|
K1, Bölüm 2
|
6
|
Öğretim ilkeleri ve stratejileri+eğitim uygulaması
|
K1, Bölüm 3-4
|
7
|
Öğretimde kullanılan araç ve gereçler+eğitim uygulaması
|
K1, Bölüm 3-4
|
8
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirme+eğitim uygulaması
|
K1, Bölüm 6
|
9
|
Öğretim yöntem ve teknikleri/ uygulaması+eğitim uygulaması-1
|
K1, Bölüm 4
|
10
|
Öğretim yöntem ve teknikleri/ uygulaması+eğitim uygulaması-2
|
K1, Bölüm 4
|
11
|
Öğretim yöntem ve teknikleri/ uygulaması+eğitim uygulaması-3
|
K1, Bölüm 4
|
12
|
Öğretim planı geliştirebilme+eğitim uygulaması
|
K1, Bölüm 5
|
13
|
Plana göre örnek bir ders konusu hazırlama / Uygulama+eğitim uygulaması-1
|
K1, Bölüm 5
|
14
|
Plana göre örnek bir ders konusu hazırlama / Uygulama+eğitim uygulaması-2
|
K1, Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Funda ASLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sönmez, V. (2015) Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayımcılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Bilen, M. (1994). Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı Yayımcılık, Ankara.
YK2. Vural, B. (2004). Eğitim Öğretimde Planlama-Ölçme Stratejileri. Hayat Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; Eğitim-öğretimle ilgili kavram, kuram, ilke ve yöntemleri inceleyerek, sistemli ve planlı program geliştirmek, sağlıklı bireye, hasta bireye, aileye, refakatçiye, sağlık çalışanlarına ve hizmet içi eğitimlerde, okullarda, geleceğin hemşirelerini yetiştirmede sağlığı korumak, geliştirmek, tedavi ve rehabilite edilmesi için en uygun eğitim yöntemini saptayarak eğitim yapabilmek. Dönüte göre değerlendirme yapabilen çağdaş ve uygun teknoloji ile yaşam boyu eğitimi benimseyerek kendini geliştiren hemşireler, eğiticiler yetiştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Öğretimle ilgili temel kavramlar Sınıf yönetimi ve kuralları Öğretme-öğrenme yaklaşım ve kuramları Eğitim programları ve öğretim faaliyetleri Öğretim ilkeleri ve stratejileri Öğretimde kullanılan araç ve gereçler Eğitimde ölçme ve değerlendirme Öğretim yöntem ve teknikleri/uygulaması Öğretim yöntem ve teknikleri/uygulaması plan hazırlama vePlana göre örnek bir ders konusu hazırlama / Uygulama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
2
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
3
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
3
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
3
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
3
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
3
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
3
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
3
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
4
|