ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hemşirelikte Öğretim HEM305 GÜZ 2+6 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hemşirelikte öğretim dersi ile ilgili temel kavram ve kuramları tanımlar.
    2-Öğrenme-öğretme ile ilgili kuramları ve eğitim programında yer alan hedeflerin belirlendiği aşamalı dizileri açıklar
    3-Eğitim ortamına özgü materyal kullanır.
    4-Eğitim-öğretim ile ilgili teorik bilgiyi etkin öğretim yöntemleri ile uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler10000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje20000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğretimle ilgili temel kavramlar+eğitim uygulaması K1, Bölüm 1
    2 Sınıf yönetimi ve kurallar+eğitim uygulaması K1, Bölüm 1
    3 Açık bir sistem olarak Öğretim ve amaçlar/Hedefler+eğitim uygulaması K1, Bölüm 1
    4 Öğretme-öğrenme yaklaşım ve kuramları/uygulama+eğitim uygulaması K1, Bölüm 2
    5 Eğitim programları ve öğretim faaliyetleri+eğitim uygulaması K1, Bölüm 2
    6 Öğretim ilkeleri ve stratejileri+eğitim uygulaması K1, Bölüm 3-4
    7 Öğretimde kullanılan araç ve gereçler+eğitim uygulaması K1, Bölüm 3-4
    8 Eğitimde ölçme ve değerlendirme+eğitim uygulaması K1, Bölüm 6
    9 Öğretim yöntem ve teknikleri/ uygulaması+eğitim uygulaması-1 K1, Bölüm 4
    10 Öğretim yöntem ve teknikleri/ uygulaması+eğitim uygulaması-2 K1, Bölüm 4
    11 Öğretim yöntem ve teknikleri/ uygulaması+eğitim uygulaması-3 K1, Bölüm 4
    12 Öğretim planı geliştirebilme+eğitim uygulaması K1, Bölüm 5
    13 Plana göre örnek bir ders konusu hazırlama / Uygulama+eğitim uygulaması-1 K1, Bölüm 5
    14 Plana göre örnek bir ders konusu hazırlama / Uygulama+eğitim uygulaması-2 K1, Bölüm 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Funda ASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sönmez, V. (2015) Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayımcılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1.Bilen, M. (1994). Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı Yayımcılık, Ankara. YK2. Vural, B. (2004). Eğitim Öğretimde Planlama-Ölçme Stratejileri. Hayat Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; Eğitim-öğretimle ilgili kavram, kuram, ilke ve yöntemleri inceleyerek, sistemli ve planlı program geliştirmek, sağlıklı bireye, hasta bireye, aileye, refakatçiye, sağlık çalışanlarına ve hizmet içi eğitimlerde, okullarda, geleceğin hemşirelerini yetiştirmede sağlığı korumak, geliştirmek, tedavi ve rehabilite edilmesi için en uygun eğitim yöntemini saptayarak eğitim yapabilmek. Dönüte göre değerlendirme yapabilen çağdaş ve uygun teknoloji ile yaşam boyu eğitimi benimseyerek kendini geliştiren hemşireler, eğiticiler yetiştirmektir.
    Dersin İçeriği Öğretimle ilgili temel kavramlar Sınıf yönetimi ve kuralları Öğretme-öğrenme yaklaşım ve kuramları Eğitim programları ve öğretim faaliyetleri Öğretim ilkeleri ve stratejileri Öğretimde kullanılan araç ve gereçler Eğitimde ölçme ve değerlendirme Öğretim yöntem ve teknikleri/uygulaması Öğretim yöntem ve teknikleri/uygulaması plan hazırlama vePlana göre örnek bir ders konusu hazırlama / Uygulama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 2
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 3
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 3
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. 3
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 3
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 3
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. 3
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. 3
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster