ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hemşirelikte Öğretim HEM305 GÜZ 2+6 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hemşirelikte öğretim dersi ile ilgili temel kavram ve kuramları tanımlar.
    2-Öğrenme-öğretme ile ilgili kuramları ve eğitim programında yer alan hedeflerin belirlendiği aşamalı dizileri açıklar
    3-Eğitim ortamına özgü materyal kullanır.
    4-Eğitim-öğretim ile ilgili teorik bilgiyi etkin öğretim yöntemleri ile uygular.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Canan ÜNLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sönmez, V. (2015) Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayımcılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1.Bilen, M. (1994). Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı Yayımcılık, Ankara. YK2. Vural, B. (2004). Eğitim Öğretimde Planlama-Ölçme Stratejileri. Hayat Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; Eğitim-öğretimle ilgili kavram, kuram, ilke ve yöntemleri inceleyerek, sistemli ve planlı program geliştirmek, sağlıklı bireye, hasta bireye, aileye, refakatçiye, sağlık çalışanlarına ve hizmet içi eğitimlerde, okullarda, geleceğin hemşirelerini yetiştirmede sağlığı korumak, geliştirmek, tedavi ve rehabilite edilmesi için en uygun eğitim yöntemini saptayarak eğitim yapabilmek. Dönüte göre değerlendirme yapabilen çağdaş ve uygun teknoloji ile yaşam boyu eğitimi benimseyerek kendini geliştiren hemşireler, eğiticiler yetiştirmektir.
    Dersin İçeriği Öğretimle ilgili temel kavramlar Sınıf yönetimi ve kuralları Öğretme-öğrenme yaklaşım ve kuramları Eğitim programları ve öğretim faaliyetleri Öğretim ilkeleri ve stratejileri Öğretimde kullanılan araç ve gereçler Eğitimde ölçme ve değerlendirme Öğretim yöntem ve teknikleri/uygulaması Öğretim yöntem ve teknikleri/uygulaması plan hazırlama vePlana göre örnek bir ders konusu hazırlama / Uygulama
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster