Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Canan ÜNLÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sönmez, V. (2009) Program Geliştirmede Öğretmen El kitabi .Anı Yayımcılık, Ankara.
K2. Aykaç, N. (2005) Öğretme ve Öğrenme Sürecinde Aktif Öğretim Yöntemleri. Ankara: Naturel Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Bilen, M. (1994) Plandan Uygulamaya Öğretimi. Ankara: Anı Yayımcılık.
YK2. Vural, B. (2004) Eğitim öğretimde Planlama-Ölçme Stratejileri. İstanbul:Hayat Yayınları. .
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; Eğitim-öğretimle ilgili kavram, kuram, ilke ve yöntemleri inceleyerek, sistemli ve planlı program geliştirmek, sağlıklı bireye, hasta bireye, aileye, refakatçiye, sağlık çalışanlarına ve hizmet içi eğitimlerde, okullarda, geleceğin hemşirelerini yetiştirmede sağlığı korumak, geliştirmek, tedavi ve rehabilite edilmesi için en uygun eğitim yöntemini saptayarak eğitim yapabilmek. Dönüte göre değerlendirme yapabilen çağdaş ve uygun teknoloji ile yaşam boyu eğitimi benimseyerek kendini geliştiren hemşireler, eğiticiler yetiştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Öğretimle ilgili temel kavramlar Sınıf yönetimi ve kuralları Öğretme-öğrenme yaklaşım ve kuramları Eğitim programları ve öğretim faaliyetleri Öğretim ilkeleri ve stratejileri Öğretimde kullanılan araç ve gereçler Eğitimde ölçme ve değerlendirme Öğretim yöntem ve teknikleri/uygulaması Öğretim yöntem ve teknikleri/uygulaması plan hazırlama vePlana göre örnek bir ders konusu hazırlama / Uygulama
|