Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Üniversitenin tanıtımı
|
K1, K2, K3
|
2
|
Sağlık Bilimleri Fakültesinin tanıtımı
|
K2
|
3
|
Bölümlerin ve anabilim dallarının tanıtımı
|
K2
|
4
|
Mesleki etik ve deontoloji kavramları I
|
K1, K2, K3
|
5
|
Mesleki etik ve deontoloji kavramları II
|
K1, K2, K3
|
6
|
Ders programlarının tanıtımı
|
K2, K3
|
7
|
Öğrenci sorumlulukları ve yönetmelikler
|
K1
|
8
|
Bologna Bilgi Sistemi web sayfası tanıtımı
|
K3
|
9
|
Kütüphanenin tanıtımı
|
K1, K2
|
10
|
Üniversitede yer alan faaliyetlerin tanıtımı
|
K1, K2
|
11
|
Öğrenci değişim programlarının tanıtımı
|
K1,K2
|
12
|
Mesleki standartlar ve meslek örgütünün tanıtılması
|
K1,K2
|
13
|
Meslek tarihi ve uluslararası derneklerin tanıtımı
|
K2
|
14
|
Meslekleri ile ilgili temel kaynakları ve ulaşım yollarının tanıtımı
|
K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Sağlık Bilimleri Fakültesi Bölüm Başkanları
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çankırı Karatekin Üniversitesi Yönetmeliği
K2. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Tanıtım Broşürü
K3. Çankırı Karatekin Üniversitesi Bologna Bilgi Sistemi Web Sayfası
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere bölüm, ana bilim dalları, meslek eğitim ve uygulama standartları ve meslek etiği konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Üniversitenin tanıtımı, Sağlık Bilimleri Fakültesi` nin tanıtımı, Bölümlerin ve anabilim dallarının tanıtımı, mesleki etik ve deontoloji kavramları, mesleki etik ve deontoloji kavramları, ders programlarının tanıtımı, öğrenci sorumlulukları ve yönetmelikler, Bologna bilgi sistemi web sayfası tanıtımı, kütüphanenin tanıtımı, üniversitede yer alan faaliyetlerin tanıtımı, öğrenci değişim programlarının tanıtımı, mesleki standartlar ve meslek örgütünün tanıtılması, meslek tarihi ve uluslararası derneklerin tanıtımı, meslekleri ile ilgili temel kaynakları ve ulaşım yollarının tanıtımı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
-
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
1
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
3
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
2
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
2
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
-
|