ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    21. YÜZYIL BECERİLERİ HEM403 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-21.yüzyıl becerilerinin bireysel ve mesleki yaşamda üzerindeki önemini açıklar
    2-21.yüzyıl becerileri kapsamında yer alan becerileri sayar
    3-21.yüzyıl becerileri kapsamında yer alan becerileri kullanır
    4-21.yüzyıl becerilerini kapsayan özgün bir projeyi ekip çalışmasıyla ortaya koyar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4011616
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011616
    Diğer 20818
    Toplam İş Yükü(Saat)   82
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,73 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı, 21. Yüzyıl Becerileri ve Temel Kavramlar K1 SAYFA 3112-3134
    2 21. Yüzyıl Becerilerinin Bireysel ve Mesleki Yaşama Katkıları K2 SAYFA 1-4
    3 Öğrenme ve Motivasyon K3 SAYFA 343-361
    4 Yaşam Boyu Öğrenme K4 SAYFA 34-48, YK1 BÖLÜM 12
    5 Öğrenme ve yenilik becerileri K1 SAYFA 3112-3134
    6 Dijital okuryazarlık becerileri K1 SAYFA 3112-3134
    7 Kariyer ve hayat becerileri K1 SAYFA 3112-3134
    8 Düşünme Becerileri I K5 SAYFA 193-200, K6 BÖLÜM 3-4, YK1 BÖLÜM 7
    9 Düşünme Becerileri II K5 SAYFA 193-200, K6 BÖLÜM 5-6, YK1 BÖLÜM 10
    10 Kültürel Duyarlılık ve Küreselleşme K7 SAYFA 51-59
    11 Karar Verme, Liderlik ve Sorumluluk K8 SAYFA 1-5
    12 Sürdürülebilirlik ve Hemşirelik K9 SAYFA 69-78
    13 Projenin Uygulanması I K10 BÖLÜM 1-2-3
    14 Projenin Uygulanması II K10 BÖLÜM 4-5-6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş. Gör. Dr. Gülsüm Çonoğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21. yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması (21st century skills according to international frameworks and building them in the education system). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. K2. Koşer, G. (2022). 21st Century Skills And Academic Success Of The Student. The Online Journal of New Horizons in Education-January, 12(1), 1-4. K3.Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 343-361. K4.Güleç, İ., Çelik, S., & Demirhan, B. (2012). Yaşam boyu öğrenme nedir? Kavram ve kapsamı üzerine bir değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 34-48. K5.Seferoğlu, S. S., & Akbıyık, C. (2006). Eleştirel düşünme ve öğretimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 193-200. K6.Sönmez, V. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. K7.Özsoy, S.A. (2019). Kültürlerarasi Hemşirelikte Eleştirel Düşünme. 2. Uluslararası 5. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi, 31 Ekim-01 Kasım 2019, s. 51-59. Bursa. K8.Avcı, E., & Başer, M. (2019). Klinik karar verme sürecinde hemşirelerin liderlik özellikleri. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(2), 1-5. K9.Oskay, Ü., Büyükyılmaz, F., Baydın, N. Ü., Karaman, A., Yılmaz, B., & Akyüz, F. (2018). 2017 Uluslararası Hemşireler Birliği Temasına Genel Bakış. Florence Nightingale Journal of Nursing, 26(1), 69-78. K10.Akyüz, E. (2020). Yeni Başlayanlar Için Akademik Proje Hazırlama Teknikleri. Ankara: Nobel Tıp Kİtabevleri.
    Yardımcı Kitap YK1. Demirel, Ö. (Ed.). (2020). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: Pegem Akademi.
    Dersin Amacı Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine yönelik farkındalık düzeylerini artırarak bu becerileri gelişimini desteklemek.
    Dersin İçeriği Bu derste, öğrencileri gelecekteki gerçek karmaşık dünya problemlerini yönetmelerini sağlayacak ve kriz yönetimine yardımcı olacak eleştirel düşünme, problem çözme, yaşam boyu öğrenme, yaratıcılık gibi 21.yüzyıl becerileri verilecektir. Öğrenciler bu becerileri derslerdeki aktivitelerle uygulamaya aktaracaklardır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. -
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 3
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 5
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir -
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 5
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. -
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. 3
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster