ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    21. YÜZYIL BECERİLERİ HEM403 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-21.yüzyıl becerilerinin bireysel ve mesleki yaşamda üzerindeki önemini açıklar
    2-21.yüzyıl becerileri kapsamında yer alan becerileri sayar
    3-21.yüzyıl becerileri kapsamında yer alan becerileri kullanır
    4-21.yüzyıl becerilerini kapsayan özgün bir projeyi ekip çalışmasıyla ortaya koyar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş. Gör. Dr. Gülsüm Çonoğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21. yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması (21st century skills according to international frameworks and building them in the education system). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. K2. Koşer, G. (2022). 21st Century Skills And Academic Success Of The Student. The Online Journal of New Horizons in Education-January, 12(1), 1-4. K3.Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 343-361. K4.Güleç, İ., Çelik, S., & Demirhan, B. (2012). Yaşam boyu öğrenme nedir? Kavram ve kapsamı üzerine bir değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, 2(3), 34-48. K5.Seferoğlu, S. S., & Akbıyık, C. (2006). Eleştirel düşünme ve öğretimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 193-200. K6.Sönmez, V. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. K7.Özsoy, S.A. (2019). Kültürlerarasi Hemşirelikte Eleştirel Düşünme. 2. Uluslararası 5. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi, 31 Ekim-01 Kasım 2019, s. 51-59. Bursa. K8.Avcı, E., & Başer, M. (2019). Klinik karar verme sürecinde hemşirelerin liderlik özellikleri. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(2), 1-5. K9.Oskay, Ü., Büyükyılmaz, F., Baydın, N. Ü., Karaman, A., Yılmaz, B., & Akyüz, F. (2018). 2017 Uluslararası Hemşireler Birliği Temasına Genel Bakış. Florence Nightingale Journal of Nursing, 26(1), 69-78. K10.Akyüz, E. (2020). Yeni Başlayanlar Için Akademik Proje Hazırlama Teknikleri. Ankara: Nobel Tıp Kİtabevleri.
    Yardımcı Kitap YK1. Demirel, Ö. (Ed.). (2020). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: Pegem Akademi.
    Dersin Amacı Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine yönelik farkındalık düzeylerini artırarak bu becerileri gelişimini desteklemek.
    Dersin İçeriği Bu derste, öğrencileri gelecekteki gerçek karmaşık dünya problemlerini yönetmelerini sağlayacak ve kriz yönetimine yardımcı olacak eleştirel düşünme, problem çözme, yaşam boyu öğrenme, yaratıcılık gibi 21.yüzyıl becerileri verilecektir. Öğrenciler bu becerileri derslerdeki aktivitelerle uygulamaya aktaracaklardır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster