ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ HEM310 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yenidoğan hemşiresinin rol ve sorumluluklarını tanımlar
    2-Yenidoğanın doğum odasında uterus dışında yaşama adaptasyonunu, fiziksel ve nörolojik özelliklerini, ebeveyn-bebek etkileşimini değerlendirerek doğum odasında hemşirelik izlemini ve bakımını gerçekleştirir.
    3-Sağlıklı/yüksek riskli yenidoğanı büyüme ve gelişme özelliklerini dikkate alarak normalden sapan durumlar yönünden değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dünyada ve Türkiye`de yenidoğan hemşireliği K1: Bölüm:1
    2 Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonu ve enfeksiyon kontrolü K1:Bölüm:1
    3 Doğum öncesi yaklaşım K1: Bölüm-2, K3: Bölüm-2
    4 Yenidoğanın doğum odasında değerlendirilmesi 1 K1: Bölüm-3, K2: Bölüm-13
    5 Yenidoğanın doğum odasında değerlendirilmesi 2 K1: Bölüm-3, K2: Bölüm-13
    6 Yenidoğan resüssitasyonu ve hemşirelik bakımı K3: Bölüm-5
    7 Yenidoğanda ısı kontrolü ve hemşirelik bakımı K2: Bölüm-4
    8 Yenidoğanda sıvı-elektrolit dengesi ve hemşirelik bakımı K3:Bölüm:21
    9 Yenidoğanın beslenmesi K1: Bölüm-4,K2: Bölüm-13,K3: Bölüm-7
    10 Yenidoğanda ilaç tedavisinin temel ilkeleri K3:Bölüm:33
    11 Yenidoğanın gelişimi ve çevresel faktörler K1: Bölüm-8
    12 İlk günden sonraki hemşirelik bakımı K1: Bölüm-8,K2: Bölüm-13,K3: Bölüm-36-37
    13 Yenidoğanın gelişimi ve çevresel faktörler K1: Bölüm 7; K3: Bölüm 23
    14 Yüksek riskli yenidoğanların taburculuğa hazırlanması ve preterm bebeğin izlenmesi K2: Bölüm-8,K3: Bölüm-31
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Ayşe Özge DENİZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş.Gör.Dr.Aylin PEKYİĞİT
    Kaynaklar K1. Dağoğlu, T., ve Görak, G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. K2.Çavuşoğlu, H. (2019).Çocuk Sağlığı Hemşireliği,. Cilt II.Ankara:Sistem Yayıncılık, Ankara. K3. Etki-Genç, R., Özkan, H. (2020). Ebeler İçin Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları, İstanbul:Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul..
    Yardımcı Kitap YK1. Hockeberry MJ, Wilson D, Wong DL (2010) Wong?s Nursing Care of Infant and Children, (10th eEdition.), USA: Elsevier,USA
    Dersin Amacı Yenidoğanın sağlıklı büyüme ve gelişme, iletişim, ebeveyn ve kültürel özellikleri ile yenidoğanın sağlığının korunması, yükseltilmesi ve hastalık durumunda yeniden sağlığının kazandırılması için gerekli Alana özgün hemşirelik bilgi, beceri ve tutumunu kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Yenidoğanın sağlıklı büyüme ve gelişme, iletişim, ebeveyn ve kültürel özellikleri ile yenidoğanın sağlığının korunması, yükseltilmesi ve hastalık durumunda yeniden sağlığının kazandırılması için gerekli Alana özgün hemşirelik bilgi, beceri ve tutumunu kazandırmaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 4
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 4
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. -
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 3
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 4
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. 3
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. -
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster