Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sağlık hizmetleri
|
K1,bölüm 1
|
2
|
Sağlık sistemleri
|
K1,bölüm 2
|
3
|
Türkiye sağlık sisteminin gelişimi 1
|
K1,bölüm 3
|
4
|
Türkiye sağlık sisteminin gelişimi 2
|
K1,bölüm 3
|
5
|
Türkiye sağlık sisteminin örgütlenmesi
|
K1,bölüm 4
|
6
|
Türkiye`de sağlık hizmeti sunumu
|
K1,bölüm 5
|
7
|
Türkiye`de sağlık insan gücü 1
|
K1,bölüm 6
|
8
|
Türkiye`de sağlık insan gücü 2
|
K1,bölüm 6
|
9
|
Türkiye`de sağlık eğitimi
|
K1,bölüm 7
|
10
|
Türkiye`de sağlığın finansmanı ve sosyal güvenlik sistemi
|
K1,bölüm 8
|
11
|
Türkiye sağlık harcamaları
|
K1, bölüm 9
|
12
|
Sağlıkla ilgili uygulanan programlar
|
K1, bölüm 10
|
13
|
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi
|
K1, bölüm 11
|
14
|
Türkiye sağlık sisteminin performans göstergeleri
|
K1, bölüm 12
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Banuçiçek Yücesan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bağcı H, Atasever M. (2020). Türkiye Sağlık Sistemi. Akademisyen kitapevi 1. baskı, Ankara.
K2. Ateş M, (2016). Sağlık Sistemleri, Beta yayınları Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Türk sağlık sisteminin tarihsel sürecinin, dönemsel gelişiminin ve mevcut sağlık sistemi yapılanması ve işyeyişinin anlatmak.
|
Dersin İçeriği
|
Türk sağlık sisteminin tarihsel süreci, dönemsel gelişimi ve mevcut sağlık sistemi yapılanması, Sağlık Bakanlığı yapısı, aile hekimliği, 2. ve 3. basamak sağlık kuruluşlarının yapısı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilere sahip olur.
|
4
|
2
|
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
2
|
3
|
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
3
|
4
|
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
2
|
6
|
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
|
1
|
7
|
Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar.
|
-
|
8
|
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
2
|
9
|
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
|
2
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
-
|
14
|
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.
|
4
|