Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İş yazıları ve iletişimin önemi
|
|
2
|
İletişim süreci, biçimleri ve araçları
|
|
3
|
Resmi yazılarda şekli kurallarve resmi yazı çeşitleri
|
|
4
|
Resmi yazılarda (ticari yazılar, resmi yazılar) biçim ve ekler
|
|
5
|
Sağlık kurumlarında kulanılan belge ve form çeşitleri ve düzenlenme biçimleri
|
|
6
|
Sağlık kurumlarında kulanılan belge ve form çeşitleri ve düzenlenme biçimleri
|
|
7
|
Rapor yazma teknikleri
|
|
8
|
Resmi yazışma türlerinin örnek yazımı (form yazıları, sözleşme, şartname, tezkere, müzekkere, mazbata, genelge, vekaletname)
|
|
9
|
Resmi yazışma türlerinin örnek yazımı (form yazıları, sözleşme, şartname, tezkere, müzekkere, mazbata, genelge, vekaletname)
|
|
10
|
Yazışmaların alınması, kaydedilmesi ve gönderilmesi
|
|
11
|
Standart dosya planı ve plana uygun dosyalama, arşivleme işlemleri
|
|
12
|
Evrak ve dosyalama hizmetleri
|
|
13
|
Arşiv ve arşiv görevlisinin tanımı işlevleri
|
|
14
|
Arşiv dokümanının korunması, nakli ve imhası
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sinan Bulut
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ülkühan Bike Esen
|
Kaynaklar
|
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Altınöz , Ceyhun Parıldar, Yazışma Teknikleri Nobel yayınları, 2000.
Öznur Koç, Mesleki Yazışmalar, NOBEL YAYIN DAĞITIM, 2015.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sağlık kurumları başta olmak üzere remi kurumlarda kullanılan yazışma teknikleri ve yazışmalar hakkında bilgi vermek. Mevzuata uygun dosyalama ve arşivleme işlemleri hakkında bilgi vermek
|
Dersin İçeriği
|
Resmi yazışma türleri ve kuralları, Sağlık kurumlarınca kullanılan form ve belgeler ve düzenlenmesi, Standart dosya planı, Arşivleme hizmetleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilere sahip olur.
|
3
|
2
|
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
2
|
4
|
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
1
|
6
|
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar.
|
-
|
8
|
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
1
|
9
|
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
|
1
|
12
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1
|
13
|
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
-
|
14
|
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|