ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tıbbi Etik, Hasta ve Çalışan Hakları SAY310 BAHAR 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Etik, Çalışan ve Hasta hakları ile ilgili temel kavramları değerlendirir.
    2-Hasta hakları kavramının Türkiye`deki ve Dünya`daki tarihsel gelişim sürecini analiz eder.
    3-Etik, çalışan ve hasta hakları uygulamaları ile ilgili uluslararası farklılıkları kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   63
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,1 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etık ve etıkle ılışkılı kavramlar, etıgın tarıhsel gelışımı K1 Bölüm 1 K2 Bölüm 1,2,3
    2 Etık türlerı, kuramlar K1 Bölüm 1 K2 Bölüm 1,2
    3 Mesleki Etik ve Etik Mevzuatı K1 Bölüm 2 K2 Bölüm 3
    4 Saglık Yönetiminde Etik Karar Verme Süreçleri K1 Bölüm 3
    5 Saglık Yönetiminde Güncel Etik Konular K1 Bölüm 4 K2 Bölüm 6
    6 Etık dışı davranışların nedenlerı K1 Bölüm 4 K2 Bölüm 7
    7 Kuruma ve çalışana ılışkın etık konular K1 Bölüm 4 K2 Bölüm 7
    8 Hastalara ve topluma ılışkın etık konular K1 Bölüm 4 K2 Bölüm 4,5
    9 Saglık ve Biyomedikal Etigi K1 Bölüm 5 K2 Bölüm 4,5
    10 Saglık Yönetİmİnde Teknoloji ve Etik 1 K1 Bölüm 6
    11 Saglık Yönetİmİnde Teknoloji ve Etik 2 K1 Bölüm 6
    12 Saglık Yönetiminde Etik Ikilemler ve Çıkar Çatısması 1 K1 Bölüm 7 K2 Bölüm 7, 8,9
    13 Saglık Yönetiminde Etik Ikilemler ve Çıkar Çatısması 2 K1 Bölüm 7 K2 Bölüm 7, 8,9
    14 Saglık Yönetiminin Geleceginde Etik K1 Bölüm 8 K2 Bölüm 7, 8,9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Banuçiçek YÜCESAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları
    Kaynaklar K1- Ulukan, İ.C., Ersoy, A., Özdemir, A., Uğur, D.Y., Kaplancıklı, Z.A., Demirci, F. (2019) Sağlık Bilimlerinde ve Yönetiminde Etik. E-ISBN:978-975-06-3303-4. Anadolu Üniveritesi yayınları. Eskişehir. K2- Çobanoğlu N. (2009) Kurumsal ve Uygulamalı Tıp Etiği Kitap Açıklaması. Efil Yayınevi Yayınları. İstanbul
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Hasta haklarının, tarihsel gelişim sürecinin, sağlık kuruluşlarında hasta haklarının ve ilgili birimlerin işleyişini öğretmek.
    Dersin İçeriği Hasta haklarının tarihçesi, hasta hakları yönetmeliği bağlamında hasta hakları, hizmetten genel olarak faydalanma hakkı, hasta haklarının hukuki boyutu, sağlık kurumlarında hasta hakları ile ilgili birimler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilere sahip olur. 2
    2 Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur. 3
    3 Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. -
    4 Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. 3
    5 Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. 5
    6 Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. -
    7 Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar. 2
    8 Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler. -
    9 Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. -
    10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. -
    11 Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. 3
    12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranır. 5
    14 Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster