Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sağlık hizmetlerinin tarihsel gelişimi
|
|
2
|
Sağlık hizmetleri, sınıflandırılması ve özellikleri
|
|
3
|
Hastaneler ve fonksiyonları
|
|
4
|
Hastanelerde organizasyon yapısı
|
|
5
|
Güvenlik hizmet sunumu
|
|
6
|
Hasta- numune taşıma hizmet sunumu
|
|
7
|
Temizlik hizmet sunumu
|
|
8
|
Atık yönetimi hizmet sunumu
|
|
9
|
Bahçe/otopark hizmet sunumu
|
|
10
|
Çamaşırhane hizmet sunumu
|
|
11
|
Yemek hizmet sunumu
|
|
12
|
Kantin ve kafeterya hizmet sunumu
|
|
13
|
Destek hizmetleri sunumu
|
|
14
|
Refakatçi/ziyaretçi hizmet sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sinan Bulut
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. ÖĞr. Üyesi Banuçiçek Yücesan
|
Kaynaklar
|
Kavuncubaşı Ş. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi (2011)
Sağlık Bakanlığı sağlık otelciliği hizmet sunum rehberi (2014)
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sağlık kurumlarında verilen otelcilik hizmetlerinin yönetilmesi hakkında bilgi vererek öğrencilerin bu faaliyetler konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Sağlık kurumlarındaki otelcilik hizmetleri (güvenlik, temizlik, yemek, çamaşırhane, bilgi işlem, hasta nakil, cenaze işlemleri ) ve yönetilme süreçleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilere sahip olur.
|
2
|
2
|
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
3
|
4
|
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
5
|
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
3
|
6
|
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
|
1
|
7
|
Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar.
|
-
|
8
|
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
2
|
9
|
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
-
|
14
|
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|