Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Acil durum, afet yönetiminde temel ilkeler
|
|
2
|
Temel kavramlar, standartlar
|
|
3
|
Acil durum afet yasal mevzuatı
|
|
4
|
Acil durum afet yönetiminde temel unsurlar
|
|
5
|
Tehlike ve risk analizi,
|
|
6
|
Acil durumlarda, afette kaynak tahsisi
|
|
7
|
Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi
|
|
8
|
Acil durum eylem planları
|
|
9
|
Acil durumda iletişim yönetimi
|
|
10
|
Acil durumlarda ve afette tahliyenin önemi
|
|
11
|
Zarar Azaltma-Hazırlık Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi
|
|
12
|
Zarar Azaltma-Hazırlık Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi
|
|
13
|
Kriz ve stres ortamında yönetim
|
|
14
|
Ekip çalışması ve zaman yönetimi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sinan Bulut
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Banuçiçek Yücesan
|
Kaynaklar
|
Türk Kamu Yönetiminde Kriz Yönetimi. Erdinç Filiz, İstanbul: Alfa Aktüel Yayıncılık.
Kriz ve Stres Ortamında Yönetim. Hasan Tutar, İstanbul: Hayat Yayınları.
Kriz Yönetimi. Rıchard Luecke, Çev: Önder Sarıkaya, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Acil durum ve afet hallerinde sağlık hizmetlerinin koordinasyonu, planlaması, kaynak tahsisi süreçleri hakkında bilgi vermek. ilgili yasal mevzuatı anlatmak ve can ve mal kayıplarını en aza indirmek için etkili çalışma yöntemlerini anlatmak.
|
Dersin İçeriği
|
Acil durum ve afet hallerinde sağlık hizmetlerinin koordinasyonu, planlaması, kaynak tahsisi süreçleri, takım çalışması, yasal mevzuat.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilere sahip olur.
|
3
|
2
|
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
2
|
3
|
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
2
|
4
|
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
3
|
5
|
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
3
|
6
|
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
|
3
|
7
|
Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar.
|
1
|
8
|
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
-
|
9
|
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
|
3
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
|
2
|
12
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
3
|
14
|
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.
|
4
|