Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde kalite, kaliteyi etkileyen faktörler
|
K1- Bölüm 1.
|
2
|
Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirmenin tarihçesi
|
K1- Bölüm 2
|
3
|
Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme/toplam kalite yönetimi
|
K1- Bölüm 1.
|
4
|
Hastanelerde kalitenin ortaya çıkışı ve gelişimi, sürekli kalite iyileştirme kavram
|
K1- Bölüm 6, K2- Bölüm 1, 2
|
5
|
Sağlık Hizmetlerinde Komitelerin kalite iyileştirmedeki rolü
|
K1- Bölüm 5.
|
6
|
Kalite yönetim sisteminin sağlık hizmetlerindeki başarısı için gerekli faktörler
|
K1- Bölüm 18.
|
7
|
Türkiye`de sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme çalışmaları
|
K3- Bölüm 1
|
8
|
Sağlık hizmetlerinde kalite göstergeleri
|
K1- Bölüm 1.
|
9
|
Sağlık Hizmetlerinde Kalite iyileştirmede kullanılan teknikler
|
K1- Bölüm 14,1; K 2- Bölüm 12
|
10
|
Sağlık Hizmetlerinde Kalite iyileştirmede kullanılan teknikler
|
K1- Bölüm 14,1; K 2- Bölüm 12
|
11
|
Kalite güvence sistemleri
|
K1- Bölüm 13.
|
12
|
Kalite hizmetleri için veri toplama
|
K1- Bölüm 4.
|
13
|
Kalite için liderlik
|
K1- Bölüm 9.
|
14
|
Sağlık Hizmetlerinde Dış kaynaktan yararlanma ve personeli güçlendirme
|
K1- Bölüm 1.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Banuçiçek Yücesan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K 1- Ransom, S.B., Joshi, M.S. & Nash, D.B. (2005). The Healthcare Quality Book: Vision, Strategy, and Tools. AUPHA/HAP, Health Administration Press USA.
K 2- Lighter, D.E. & Fair, D.C. (2000). Principles and Methods of Quality Management in Health Care. Aspen Publishers, Inc., Maryland.
K 3- Beylik, U., Avcı, K. (2016). Sağlıkta kalite yönetimi ve akreditasyon. Gazi Yayınevi. Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalitenin ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini ve nasıl iyileştirilebileceğini bilmesi amaçlanır.
|
Dersin İçeriği
|
Hastanelerde kullanılabilecek kalite yönetimi yaklaşımları, kalite ölçme yaklaşımları, kalite iyileştirme modelleri, kalite iyileştirme araçları, klinik rehberler, hasta güvenliği: temel kavramlar, dış değerlendirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya ilişkin bilgilere sahip olur.
|
3
|
2
|
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
1
|
5
|
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
4
|
6
|
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
|
2
|
7
|
Alanıyla ilgili verileri analiz eder, değerlendirir ve yorumlar.
|
-
|
8
|
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
2
|
9
|
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
-
|
14
|
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.
|
1
|