Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Banuçiçek Yücesan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Sinan Bulut
Dr.Öğr. Üyesi Ülkühan Bike Esen
|
Kaynaklar
|
K 1- Ransom, S.B., Joshi, M.S. & Nash, D.B. (2005). The Healthcare Quality Book: Vision, Strategy, and Tools. AUPHA/HAP, Health Administration Press USA.
K 2- Lighter, D.E. & Fair, D.C. (2000). Principles and Methods of Quality Management in Health Care. Aspen Publishers, Inc., Maryland.
K 3- Beylik, U., Avcı, K. (2016). Sağlıkta kalite yönetimi ve akreditasyon. Gazi Yayınevi. Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalitenin ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini ve nasıl iyileştirilebileceğini bilmesi amaçlanır.
|
Dersin İçeriği
|
Hastanelerde kullanılabilecek kalite yönetimi yaklaşımları, kalite ölçme yaklaşımları, kalite iyileştirme modelleri, kalite iyileştirme araçları, klinik rehberler, hasta güvenliği: temel kavramlar, dış değerlendirme.
|