ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Gelişimine Giriş ÇGE101 GÜZ 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuk gelişimi hakkında öğrendiği temel bilgileri uygular.
    2-Gelişim kuramlarını karşılaştırır.
    3-Çocuğun gelişiminde çocuk gelişimcinin rolünü tartışır.
    4-Çocuğun gelişimini desteklemek amacıyla öneriler sunar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 1011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk Gelişimci Kimdir? K1, Bölüm 1, K2 Bölüm 1
    2 Geçmişten Günümüze Çocuk K1, Bölüm 2, K2 Bölüm 2 , YK1 Bölüm 2
    3 Gelişimle İlgili Temel Kavramlar 1 K1. Bölüm 3, K2 Bölüm 3
    4 Gelişimle İlgili Temel Kavramlar 2 K1.Bölüm 4 , K2 Bölüm 4
    5 Doğum Öncesi Dönemde Gelişim K1. Bölüm 5, K2. Bölüm 5
    6 Fiziksel Gelişim K1. Bölüm 6, K2. Bölüm 6
    7 Motor Gelişim K1. Bölüm 7, K2. Bölüm 7
    8 Bilişsel Gelişim K1. Bölüm 8, K2. Bölüm 8
    9 Dil Gelişimi K1. Bölüm 9, K2. Bölüm 9
    10 Sosyal Gelişimi K1. Bölüm 10, K2. Bölüm 10
    11 Duygusal Gelişim K1. Bölüm 10, K2. Bölüm 10
    12 Cinsel Gelişim K1. Bölüm 11, K2. Bölüm 11,
    13 Ahlak Gelişimi K1.Bölüm 12 K2. Bölüm 12, YK1. Bölüm 10
    14 Sunumlar K1. Bölüm 1-12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan KAYTEZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Ataman, A. (Ed.) (2003). Gelişim ve Öğrenme. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. K2. Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1.Santrock, John W. (2011). Yüksel, G. (Çev. Ed.) Yaşam Boyu Gelişim-Life Span Development. Nobel Akademik Yayıncılık,İstanbul.
    Dersin Amacı Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak Doğum Öncesinde Gelişim, Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi, Okul Döneminde (Geç Çocukluk) Gelişim ve Ergenlik Döneminde Gelişime yönelik temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alanda Çocuk Gelişimcinin rolünü ve önemini vurgulamak, ekip çalışmasına yönelik olarak mesleki farkındalık oluşturmaktır.
    Dersin İçeriği Çocuk Gelişiminde temel kavramlar, doğum öncesi gelişim, bebeklik döneminde gelişim, erken çocukluk döneminde gelişim, okul döneminde (geç çocukluk) gelişim, ergenlik döneminde gelişim , çocuk gelişimi alanında çocuk gelişimcinin rolü, mesleki alanda ekip çalışmasının önemi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 3
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 4
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 2
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 3
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 4
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 2
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 4
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 2
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster