Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Motor gelişim ile ilgili temel kavramlar
|
K1, K2, YK2
|
2
|
Motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler
|
K1, K2, YK2
|
3
|
Büyüme ve gelişme
|
K1, K2, YK2
|
4
|
Refleks hareketler dönemi ve özellikleri
|
K1, K2, YK2
|
5
|
İlkel hareketler dönemi ve özellikleri
|
K1, K2, YK2
|
6
|
Temel hareketler dönemi ve özellikleri
|
K1, K2, YK2
|
7
|
Sporla ilişkili hareketler dönemi
|
K1, K2, YK1
|
8
|
Motor gelişimi destekleyici aktiviteler
|
K1, K2, YK1, YK2
|
9
|
Çocuklarda fiziksel uygunluk
|
K1, K2, YK1
|
10
|
Çocukların algısal motor yetenekleri
|
K1, K2, YK2
|
11
|
Motor gelişim testleri
|
K1, K2, YK1
|
12
|
Örnek Projeler
|
K2, YK1
|
13
|
Proje Hazırlama 1
|
K1, K2, YK1, YK2
|
14
|
Proje Sunumu 2
|
K1, K2, YK1, YK2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan KAYTEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. (1995). Understanding Motor Development. U.S.A.
K2. Kirchner, G., Fishburne, G. J. (1995). Physical Education for Elementary School Children. U.S.A.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Thomas, J. R., Lee, A. M. Thomas, K. T. (1989). Physical Education for Children Daily Lesson Plans. U.S.A.
YK2. Özer, S. D., Özer, K. (2000). Çocuklarda Motor Gelişim. Kazancı Kitap Tic. A.Ş. İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı beyin gelişimi ve motor performans, motor gelişim dönemleri, gelişimi etkileyen faktörler, fiziksel büyümenin değerlendirilmesi, motor gelişim değerlendirilmesi, motor gelişimi destekleyici çalışmalar, ev-okul ve açık alanlarda uygulanabilecek çocuklara özgü egzersiz programları ve çevre düzenleme konularında bilgi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Motor gelişim ile ilgili temel kavramlar, motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, büyüme ve gelişme, refleks hareketler dönemi ve özellikleri, İlkel hareketler dönemi ve özellikleri, temel hareketler dönemi ve özellikleri, Sporla ilişkili hareketler dönemi, motor gelişimi destekleyici aktiviteler, çocuklarda fiziksel uygunluk, çocukların algısal motor yetenekleri, motor gelişim testleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
5
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
5
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
3
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|