ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Fiziksel Büyüme ve Motor Gelişim ÇGE113 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fiziksel büyüme ile ilgili bilgileri sıralar.
    2-Motor gelişim süreçleri ile ilgili temel bilgileri yorumlar.
    3-Motor gelişim değerlendirmesi ve destekleyici çalışmaları uygular.
    4-Motor gelişimi değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Motor gelişim ile ilgili temel kavramlar K1, K2, YK2
    2 Motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler K1, K2, YK2
    3 Büyüme ve gelişme K1, K2, YK2
    4 Refleks hareketler dönemi ve özellikleri K1, K2, YK2
    5 İlkel hareketler dönemi ve özellikleri K1, K2, YK2
    6 Temel hareketler dönemi ve özellikleri K1, K2, YK2
    7 Sporla ilişkili hareketler dönemi K1, K2, YK1
    8 Motor gelişimi destekleyici aktiviteler K1, K2, YK1, YK2
    9 Çocuklarda fiziksel uygunluk K1, K2, YK1
    10 Çocukların algısal motor yetenekleri K1, K2, YK2
    11 Motor gelişim testleri K1, K2, YK1
    12 Örnek Projeler K2, YK1
    13 Proje Hazırlama 1 K1, K2, YK1, YK2
    14 Proje Sunumu 2 K1, K2, YK1, YK2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nazan KAYTEZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. (1995). Understanding Motor Development. U.S.A. K2. Kirchner, G., Fishburne, G. J. (1995). Physical Education for Elementary School Children. U.S.A.
    Yardımcı Kitap YK1. Thomas, J. R., Lee, A. M. Thomas, K. T. (1989). Physical Education for Children Daily Lesson Plans. U.S.A. YK2. Özer, S. D., Özer, K. (2000). Çocuklarda Motor Gelişim. Kazancı Kitap Tic. A.Ş. İstanbul.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı beyin gelişimi ve motor performans, motor gelişim dönemleri, gelişimi etkileyen faktörler, fiziksel büyümenin değerlendirilmesi, motor gelişim değerlendirilmesi, motor gelişimi destekleyici çalışmalar, ev-okul ve açık alanlarda uygulanabilecek çocuklara özgü egzersiz programları ve çevre düzenleme konularında bilgi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Motor gelişim ile ilgili temel kavramlar, motor gelişimin ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, büyüme ve gelişme, refleks hareketler dönemi ve özellikleri, İlkel hareketler dönemi ve özellikleri, temel hareketler dönemi ve özellikleri, Sporla ilişkili hareketler dönemi, motor gelişimi destekleyici aktiviteler, çocuklarda fiziksel uygunluk, çocukların algısal motor yetenekleri, motor gelişim testleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 5
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 5
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. -
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. -
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster