Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Değer Nedir?
|
|
2
|
Okulda Değerler Eğitimi
|
|
3
|
Ailede Değerler Eğitimi
|
|
4
|
Toplumsal Yaşam ve Değerler
|
|
5
|
Çevresel Değerler ve Eğitimi
|
|
6
|
Medya ve Değerler
|
|
7
|
Karakter Eğitiminin Önemi
|
|
8
|
İnsan Hakları Eğitiminin Gerekliliği
|
|
9
|
Çocuk Hakları Eğitimi
|
|
10
|
Değer Eğitiminin Temel Özelliği
|
|
11
|
Değerler Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar
|
|
12
|
Değerler Eğitiminde Yöntemler
|
|
13
|
Değerler Eğitimiyle İlgili Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yapılabilecek Etkinlik Örnekleri 1
|
|
14
|
Değerler Eğitimiyle İlgili İlköğretim Kurumlarında Yapılabilecek Etkinlik Örnekleri 2
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Gül Kadan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Aydın, M.Z. ve Akyol-Gürler, Ş. (2013). Okulda Değerler EğitimiAnkara: Nobel Yayınları
Turan, R. ve Ulusoy, K. (Ed) (2016). Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi Ankara: Pegem Akademi
|
Yardımcı Kitap
|
Tillman, D. (2014). 8-14 Yaş Grubu Öğrencileri için Yaşayan Değerler Eğitimi Etkinlikleri V. Aktepe (Çev.). Konya: Eğitim Yayınevi
Çankırılı, A. (2015). Ailede ve Okulda Değerler Eğitimi İstanbul: Zafer Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, değerlerin ne olduğunu, çocuklara değerlerin nasıl öğretilebileceği ve toplum için değerlerin öneminin kavranmasının sağlanmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Değer Nedir?
Okulda Değerler Eğitimi
Ailede Değerler Eğitimi
Toplumsal Yaşam ve Değerler
Çevresel Değerler ve Eğitimi
Medya ve Değerler
Karakter Eğitiminin Önemi
İnsan Hakları Eğitiminin Gerekliliği
Çocuk Hakları Eğitimi
Değer Eğitiminin Temel Özelliği
Değerler Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar
Değerler Eğitiminde Kullanılan Yöntemler
Değerler Eğitimiyle İlgili Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yapılabilecek Etkinlikler
Değerler Eğitimiyle İlgili İlköğretim Eğitim Kurumlarında Yapılabilecek Etkinlikler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
4
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
3
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
3
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
5
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
-
|