ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi ÇGE112 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Değerin ne olduğunu açıklar.
    2-Evrensel değerlerin ne olduğunu tartışır.
    3-Değerler eğitiminin önemini açıklar.
    4-Okulda değerler eğitimin nasıl öğretilebileceğini bilir ve uygular.
    5-İnsan haklarının önemini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Değer Nedir?
    2 Okulda Değerler Eğitimi
    3 Ailede Değerler Eğitimi
    4 Toplumsal Yaşam ve Değerler
    5 Çevresel Değerler ve Eğitimi
    6 Medya ve Değerler
    7 Karakter Eğitiminin Önemi
    8 İnsan Hakları Eğitiminin Gerekliliği
    9 Çocuk Hakları Eğitimi
    10 Değer Eğitiminin Temel Özelliği
    11 Değerler Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar
    12 Değerler Eğitiminde Yöntemler
    13 Değerler Eğitimiyle İlgili Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yapılabilecek Etkinlik Örnekleri 1
    14 Değerler Eğitimiyle İlgili İlköğretim Kurumlarında Yapılabilecek Etkinlik Örnekleri 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Gül Kadan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Aydın, M.Z. ve Akyol-Gürler, Ş. (2013). Okulda Değerler EğitimiAnkara: Nobel Yayınları Turan, R. ve Ulusoy, K. (Ed) (2016). Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi Ankara: Pegem Akademi
    Yardımcı Kitap Tillman, D. (2014). 8-14 Yaş Grubu Öğrencileri için Yaşayan Değerler Eğitimi Etkinlikleri V. Aktepe (Çev.). Konya: Eğitim Yayınevi Çankırılı, A. (2015). Ailede ve Okulda Değerler Eğitimi İstanbul: Zafer Yayınları
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, değerlerin ne olduğunu, çocuklara değerlerin nasıl öğretilebileceği ve toplum için değerlerin öneminin kavranmasının sağlanmasıdır.
    Dersin İçeriği Değer Nedir? Okulda Değerler Eğitimi Ailede Değerler Eğitimi Toplumsal Yaşam ve Değerler Çevresel Değerler ve Eğitimi Medya ve Değerler Karakter Eğitiminin Önemi İnsan Hakları Eğitiminin Gerekliliği Çocuk Hakları Eğitimi Değer Eğitiminin Temel Özelliği Değerler Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar Değerler Eğitiminde Kullanılan Yöntemler Değerler Eğitimiyle İlgili Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yapılabilecek Etkinlikler Değerler Eğitimiyle İlgili İlköğretim Eğitim Kurumlarında Yapılabilecek Etkinlikler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. 3
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. 4
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler 3
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 3
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 5
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar 4
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 3
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster