Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gelişimle İlgili Temel Kavramlar
|
|
2
|
Çocukluk Döneminde Fiziksel Gelişim
|
|
3
|
Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Fiziksel Gelişim
|
|
4
|
Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim (Piaget, Vygotsky, Bruner ve Kuramları)
|
|
5
|
Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Bilişsel Gelişim
|
|
6
|
Ara sınav genel tekrar
|
|
7
|
Çocukluk Döneminde Sosyal-Duygusal Gelişim
|
|
8
|
Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Sosyal-Duygusal Gelişim
|
|
9
|
Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi
|
|
10
|
Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Dil Gelişimi
|
|
11
|
Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları Destekleme Materyalleri Hazırlama-Kullanımı-1
|
|
12
|
Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları Destekleme Materyalleri Hazırlama-Kullanımı-2
|
|
13
|
Çocukluk Döneminde Gelişimsel Bozukluklar
|
|
14
|
Final sınavı genel tekrar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nazan KAYTEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S. 2000. Çocuk Gelişimi I. Ya-Pa Yayıncılık, İstanbul.
2. Erken Çocukuk Döneminde Gelişim, Editör: Doç. Dr. M. Engin Deniz, Maya Akademi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
0-8 yaş arası çocukların bilişsel, fiziksel, sosyal-duygusal ve dil gelişimi ile ilgili kavramların, kuramların bilgisinin kazanımını sağlamak. Bu gelişim alanlarının gelişimi etkileyen olumlu ve olumsuz etkenleri öğrencilerle tartışarak çocuk gelişimi ve eğitimi ile ilgili uygulamaların kazanımını sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
Gelişimle İlgili Temel Kavramlar, Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Fiziksel Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim (Piaget, Vygotsky, Bruner ve Kuramları), Erken Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Bilişsel Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Sosyal-Duygusal Gelişim,
Erken Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Sosyal-Duygusal Gelişim
Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi, Erken Çocukluk Döneminde Çocuğa ve Aileye Verilecek Eğitimsel Destekler-Dil Gelişimi, Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları Destekleme Materyalleri Hazırlama-Kullanımı
Erken Çocukluk Döneminde Gelişimsel Bozukluklar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
5
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
3
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
5
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
3
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
3
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
3
|