Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Etik Nedir ve Etik ile İlgili Temel Kavramlar
|
|
2
|
Etik İlkeleri Nelerdir?
|
|
3
|
Etik İlkelere Uyulmasının Toplum Açısından Önemi
|
|
4
|
Toplumsal Etik İlkeleri Nelerdir?
|
|
5
|
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uyulması Gereken Etik İlkeler
|
|
6
|
Eğitimci Olarak Uyulması Gereken Etik İlkeler
|
|
7
|
Çocuk Gelişimci Olarak Uyulması Gereken Etik İlkeler
|
|
8
|
Ailelerle Çalışırken Dikkat Edilmesi Gereken Etik İlkeler
|
|
9
|
Hastanede Çalışırken Uyulması Gereken Etik İlkeler
|
|
10
|
Çocuk Hakları ve Etik
|
|
11
|
Risk Altındaki Çocuklarla Çalışırken Dikkat Edilmesi Gereken Etik İlkeler
|
|
12
|
Özel Eğitimde Etik
|
|
13
|
Medya ve Etik
|
|
14
|
Sosyal Medyada Etik İlkeler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Güzin Yasemin Tuncay
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Bezirci, M., Konuşkan-Bayraktar, M. (2017). Etik İlkeler ve Etik Eğitimi. İstanbul: Çizgi Kitabevi.
Ruhi, A.C., Özdemir, H. (2016). Çocuk Hukuku ve Çocuk Hakları. İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Terkan, N. (2011). Çocuk ve Medya. İstanbul: Savaş Yayınevi.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin etik kavramı ve etik ilkelerinin farkına vararak, yaşamında ve meslek hayatında bu ilkelere uygun davranmayı temel prensip haline getirmeleri hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Etik Nedir ve Etik ile İlgili Temel Kavramlar
Etik İlkeleri Nelerdir?
Toplumsal Etik İlkeleri Nelerdir?
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uyulması Gereken Etik İlkeler
Eğitimci Olarak Uyulması Gereken Etik İlkeler
Çocuk Gelişimci Olarak Uyulması Gereken Etik İlkeler
Ailelerle Çalışırken Dikkat Edilmesi Gereken Etik İlkeler
Hastanede Çalışırken Uyulması Gereken Etik İlkeler
Çocuk Hakları ve Etik
Özel Eğitimde Etik
Medya ve Etik
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
3
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
5
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
4
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
3
|