Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Meslek Tarihi, Mesleklerin Gelişimi-1
|
K4, Bölüm 1
|
2
|
Meslek Tarihi, Mesleklerin Gelişimi-2
|
K4, Bölüm 1
|
3
|
Etik, Biyoetik
|
K1, Bölüm 1, 11, 20
|
4
|
Etik Kuramlar
|
K1, Bölüm 2
|
5
|
Etik İlkeleri
|
K1, Bölüm 2, 10
|
6
|
Meslek Etiği, Hukuki Yükümlülükler-1
|
K1, Bölüm 1
|
7
|
Meslek Etiği, Hukuki Yükümlülükler-2
|
K1, Bölüm 1
|
8
|
Çocuk Gelişimci Olarak Uyulması Gereken Etik İlkeler-1
|
K1, Bölüm 1
|
9
|
Çocuk Gelişimci Olarak Uyulması Gereken Etik İlkeler-2
|
K1, Bölüm 1
|
10
|
Çocuklarda Aydınlatılmış Onam-1
|
K1, Bölüm 6, 9, 10
K2 Bölüm 2
K3 Bölüm 3
|
11
|
Çocuklarda Aydınlatılmış Onam-2
|
K1, Bölüm 6, 9, 10
|
12
|
Çocuk Hakları-1
|
K1, Bölüm 5
K 5 Bölüm 1, 2, 3
K6 Bölüm 6
K7 Bölüm 7
|
13
|
Çocuk Hakları-2
|
K1, Bölüm 5
K 5 Bölüm 1, 2, 3
|
14
|
Medya ve Etik
|
K1, Bölüm 10
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
4
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
-
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
5
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
4
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
5
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
5
|