ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk ve Etik ÇGE312 BAHAR 2+0 Z 3
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Meslek Tarihi, Mesleklerin Gelişimi-1 K4, Bölüm 1
    2 Meslek Tarihi, Mesleklerin Gelişimi-2 K4, Bölüm 1
    3 Etik, Biyoetik K1, Bölüm 1, 11, 20
    4 Etik Kuramlar K1, Bölüm 2
    5 Etik İlkeleri K1, Bölüm 2, 10
    6 Meslek Etiği, Hukuki Yükümlülükler-1 K1, Bölüm 1
    7 Meslek Etiği, Hukuki Yükümlülükler-2 K1, Bölüm 1
    8 Çocuk Gelişimci Olarak Uyulması Gereken Etik İlkeler-1 K1, Bölüm 1
    9 Çocuk Gelişimci Olarak Uyulması Gereken Etik İlkeler-2 K1, Bölüm 1
    10 Çocuklarda Aydınlatılmış Onam-1 K1, Bölüm 6, 9, 10 K2 Bölüm 2 K3 Bölüm 3
    11 Çocuklarda Aydınlatılmış Onam-2 K1, Bölüm 6, 9, 10
    12 Çocuk Hakları-1 K1, Bölüm 5 K 5 Bölüm 1, 2, 3 K6 Bölüm 6 K7 Bölüm 7
    13 Çocuk Hakları-2 K1, Bölüm 5 K 5 Bölüm 1, 2, 3
    14 Medya ve Etik K1, Bölüm 10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı -
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 4
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. -
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. -
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. -
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. -
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 5
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 4
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 5
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 3
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster