Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitsel materyallerin erken çocukluk dönemi gelişimine katkıları
|
K1 Bölüm 1,
|
2
|
Erken çocukluk eğitiminde materyal geliştirme süreci
|
K1 Bölüm 1
|
3
|
Erken çocukluk eğitiminde materyal geliştirme ilkeleri
|
K1 Bölüm 1
|
4
|
Erken çocukluk döneminde gelişim alanlarına göre materyallerden yararlanma
|
K1 Bölüm 3
|
5
|
Fiziksel gelişime yönelik materyal tasarımı ve uygulamaları
|
K1 Bölüm 1-8
|
6
|
Bilişsel gelişime yönelik materyal tasarımı ve uygulamaları
|
K1 Bölüm 1-8
|
7
|
Sosyal-duygusal gelişime yönelik materyal tasarım ve uygulamaları
|
K1 Bölüm 1-8
|
8
|
Dil gelişimine yönelik materyal tasarım ve uygulamaları
|
K1 Bölüm 1-8
|
9
|
Materyal geliştirmede teknolojiden yararlanma
|
K1 Bölüm 1-8
|
10
|
Öğretim materyalleri ve yaratıcılık
|
K1 Bölüm 1-8
|
11
|
Erken çocukluk dönemi için tasarlanmış materyallerin değerlendirilmesi
|
K1 Bölüm 1-8
|
12
|
Proje sunumu-1
|
K1 Bölüm 1-8
|
13
|
Proje sunumu-2
|
K1 Bölüm 1-8
|
14
|
Proje sunumu-3
|
K1 Bölüm 1-8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan KAYTEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Avcı, N. (2018). Okul Öncesinde Materyal Geliştirme. N. Avcı (Ed.).Ankara: Hedef Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çocuk gelişiminde kullanılan öğretim materyalleri ile ilgili bilgi sağlamak, materyal tasarım ve uygulamaları süreci hakkında bilgi sağlamak, materyal tasarım ve uygulamalarının öğrenim sürecine etkisini araştırmak, ihtiyaca yönelik materyal tasarlama becerisi geliştirmek, tasarlanan materyalin amaca uygun kullanımını öğretmek ve teknoloji materyal tasarımı ilişkisinin kavranmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitsel materyallerin erken çocukluk dönemi gelişimine katkıları, Erken çocukluk eğitiminde materyal geliştirme süreci ve ilkeleri, Erken çocukluk döneminde gelişim alanlarına göre materyallerden yararlanma
Fiziksel gelişime yönelik materyal tasarım ve uygulamaları, Bilişsel gelişime yönelik materyal tasarım ve uygulamaları, Sosyal-duygusal gelişime yönelik materyal tasarım ve uygulamaları, Dil gelişimine yönelik materyal tasarım ve uygulamaları, Materyal geliştirmede teknolojiden yararlanma, Öğretim materyalleri ve yaratıcılık, Erken çocukluk dönemi için tasarlanmış materyallerin değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
4
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
4
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
5
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|