Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitsel materyallerin erken çocukluk dönemi gelişimine katkıları
|
|
2
|
Erken çocukluk eğitiminde materyal geliştirme süreci
|
|
3
|
Erken çocukluk eğitiminde materyal geliştirme ilkeleri
|
|
4
|
Erken çocukluk döneminde gelişim alanlarına göre materyallerden yararlanma
|
|
5
|
Fiziksel gelişime yönelik materyal tasarımı ve uygulamaları
|
|
6
|
Bilişsel gelişime yönelik materyal tasarımı ve uygulamaları
|
|
7
|
Sosyal-duygusal gelişime yönelik materyal tasarım ve uygulamaları
|
|
8
|
Dil gelişimine yönelik materyal tasarım ve uygulamaları
|
|
9
|
Materyal geliştirmede teknolojiden yararlanma
|
|
10
|
Öğretim materyalleri ve yaratıcılık
|
|
11
|
Erken çocukluk dönemi için tasarlanmış materyallerin değerlendirilmesi
|
|
12
|
Proje sunumu-1
|
|
13
|
Proje sunumu-2
|
|
14
|
Proje sunumu-3
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nazan KAYTEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Özcan Demirel, Eralp Altun (Ed.) 2011. 5. Baskı, PEGEM Akademi Kitapevi ISBN: 978-605-364-007-3
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çocuk gelişiminde kullanılan öğretim materyalleri ile ilgili bilgi sağlamak, materyal tasarım ve uygulamaları süreci hakkında bilgi sağlamak, materyal tasarım ve uygulamalarının öğrenim sürecine etkisini araştırmak, ihtiyaca yönelik materyal tasarlama becerisi geliştirmek, tasarlanan materyalin amaca uygun kullanımını öğretmek ve teknoloji materyal tasarımı ilişkisinin kavranmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitsel materyallerin erken çocukluk dönemi gelişimine katkıları, Erken çocukluk eğitiminde materyal geliştirme süreci ve ilkeleri, Erken çocukluk döneminde gelişim alanlarına göre materyallerden yararlanma
Fiziksel gelişime yönelik materyal tasarım ve uygulamaları, Bilişsel gelişime yönelik materyal tasarım ve uygulamaları, Sosyal-duygusal gelişime yönelik materyal tasarım ve uygulamaları, Dil gelişimine yönelik materyal tasarım ve uygulamaları, Materyal geliştirmede teknolojiden yararlanma, Öğretim materyalleri ve yaratıcılık, Erken çocukluk dönemi için tasarlanmış materyallerin değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
4
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
3
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
3
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
3
|