ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okul Öncesi Eğitim Programları ÇGE212 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim programının öğeleri, ilke ve standartlarını sıralar.
    2-Eğitim programı planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini planlar.
    3-Çocukların öğrenmelerini kolaylaştıracak yöntem ve materyal seçer.
    4-Eğitim programında aile katılımını gerçekleştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10122
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim Programı ve Program Geliştirme Kavramları K1, Bölüm 1
    2 Okul Öncesi Eğitimin Temel Amaçları K1, Bölüm 2
    3 MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı -1 (Planlama) K2, Bölüm 2-3-4
    4 MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı -2 (Uygulama) K2, Bölüm 2-3-4
    5 MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı - 3 (Değerlendirme) K2, Bölüm 2-3-4
    6 Programın Uygulanmasında Öğretmenin Rolü (Gelişime Uygunluk Kavramı) K2, Bölüm 4
    7 Okul Öncesinde Eğitim Ortamı ve Tasarımı YK1 Bölüm 6
    8 Okul Öncesi Eğitim Programı ve Aile Katılımı YK1 Bölüm 1
    9 Program Yaklaşımları (Montessori) Öğretim üyesinin ders notları
    10 Program Yaklaşımları (Reggio Emilio) Öğretim üyesinin ders notları
    11 Program Yaklaşımları (High Scope) Öğretim üyesinin ders notları
    12 Program Yaklaşımları (Waldorf) Öğretim üyesinin ders notları
    13 Program Yaklaşımları (Proje Yaklaşımı) Öğretim üyesinin ders notları
    14 Uzman konuk davet edilmesi (çevrimiçi etkinlik)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman GÖK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı (2013). Milli Eğitim Yayınları. K2. M. Toran. (2020). Okul Öncesi Eğitimde Program.Pegem Akademi.
    Yardımcı Kitap YK1. Savcı, İ. (2019). Evde ve Okulda Adım Adım Montessori Etkinlikleri, Kitap Seç Yayınları. YK2. İnan, H.Z. (2012). Reggio Emilia Yaklaşımı ve Proje Yaklaşımı,Anı Yayıncılık. YK3. Pensilvanya Okul Öncesi Eğitim Öğrenme Standartları (2016) https://www.education.pa.gov/Documents/Early%20Learning/Early%20Learning%20Standards/Early%20Learning%20Standards%20Kindergarten%202016.pdf
    Dersin Amacı Erken çocukluk eğitim programının öğeleri, ilke ve standartları, aile katılımının nasıl gerçekleştirileceği, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgilendirmek, çocukların öğrenmelerini kolaylaştıracak yöntem ve materyal seçme becerisini kazandırmak, ülkemizde ve dünyada kullanılan eğitim programlarını inceleyerek karşılaştırmak.
    Dersin İçeriği Eğitim Programı ve Program Geliştirme Kavramları, Okul Öncesi Eğitimin Temel Amaçları, MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı-1 (Planlama-Uygulama-Değerlendirme), Programın Uygulanmasında Öğretmenin Rolü (Gelişime Uygunluk Kavramı), Okul Öncesinde Eğitim Ortamı ve Tasarımı, Okul Öncesi Eğitim Programı ve Aile Katılımı, Program Yaklaşımları (Montessori), Program Yaklaşımları (Reggio Emilio), Program Yaklaşımları (High Scope), Program Yaklaşımları (Waldorf), Program Yaklaşımları (Proje Yaklaşımı), Öğrenme Standartları (Pensilvanya Programı)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 4
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 4
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 5
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 3
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 5
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 5
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 5
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. 5
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 3
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 3
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. 5
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. 5
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 3
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster