Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitim Programı ve Program Geliştirme Kavramları
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Okul Öncesi Eğitimin Temel Amaçları
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı -1 (Planlama)
|
K2, Bölüm 2-3-4
|
4
|
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı -2 (Uygulama)
|
K2, Bölüm 2-3-4
|
5
|
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı - 3 (Değerlendirme)
|
K2, Bölüm 2-3-4
|
6
|
Programın Uygulanmasında Öğretmenin Rolü (Gelişime Uygunluk Kavramı)
|
K2, Bölüm 4
|
7
|
Okul Öncesinde Eğitim Ortamı ve Tasarımı
|
YK1 Bölüm 6
|
8
|
Okul Öncesi Eğitim Programı ve Aile Katılımı
|
YK1 Bölüm 1
|
9
|
Program Yaklaşımları (Montessori)
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
10
|
Program Yaklaşımları (Reggio Emilio)
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
11
|
Program Yaklaşımları (High Scope)
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
12
|
Program Yaklaşımları (Waldorf)
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
13
|
Program Yaklaşımları (Proje Yaklaşımı)
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
14
|
Uzman konuk davet edilmesi (çevrimiçi etkinlik)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman GÖK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı (2013). Milli Eğitim Yayınları.
K2. M. Toran. (2020). Okul Öncesi Eğitimde Program.Pegem Akademi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Savcı, İ. (2019). Evde ve Okulda Adım Adım Montessori Etkinlikleri, Kitap Seç Yayınları.
YK2. İnan, H.Z. (2012). Reggio Emilia Yaklaşımı ve Proje Yaklaşımı,Anı Yayıncılık.
YK3. Pensilvanya Okul Öncesi Eğitim Öğrenme Standartları (2016) https://www.education.pa.gov/Documents/Early%20Learning/Early%20Learning%20Standards/Early%20Learning%20Standards%20Kindergarten%202016.pdf
|
Dersin Amacı
|
Erken çocukluk eğitim programının öğeleri, ilke ve standartları, aile katılımının nasıl gerçekleştirileceği, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgilendirmek, çocukların öğrenmelerini kolaylaştıracak yöntem ve materyal seçme becerisini kazandırmak, ülkemizde ve dünyada kullanılan eğitim programlarını inceleyerek karşılaştırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitim Programı ve Program Geliştirme Kavramları, Okul Öncesi Eğitimin Temel Amaçları, MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı-1 (Planlama-Uygulama-Değerlendirme), Programın Uygulanmasında Öğretmenin Rolü (Gelişime Uygunluk Kavramı), Okul Öncesinde Eğitim Ortamı ve Tasarımı, Okul Öncesi Eğitim Programı ve Aile Katılımı, Program Yaklaşımları (Montessori), Program Yaklaşımları (Reggio Emilio), Program Yaklaşımları (High Scope), Program Yaklaşımları (Waldorf), Program Yaklaşımları (Proje Yaklaşımı), Öğrenme Standartları (Pensilvanya Programı)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
4
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
5
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
3
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
5
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
5
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
5
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
5
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
3
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
3
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
5
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
3
|