Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman GÖK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı (2013). Milli Eğitim Yayınları.
K2. M. Toran. (2020). Okul Öncesi Eğitimde Program.Pegem Akademi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Savcı, İ. (2019). Evde ve Okulda Adım Adım Montessori Etkinlikleri, Kitap Seç Yayınları.
YK2. İnan, H.Z. (2012). Reggio Emilia Yaklaşımı ve Proje Yaklaşımı,Anı Yayıncılık.
YK3. Pensilvanya Okul Öncesi Eğitim Öğrenme Standartları (2016) https://www.education.pa.gov/Documents/Early%20Learning/Early%20Learning%20Standards/Early%20Learning%20Standards%20Kindergarten%202016.pdf
|
Dersin Amacı
|
Erken çocukluk eğitim programının öğeleri, ilke ve standartları, aile katılımının nasıl gerçekleştirileceği, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgilendirmek, çocukların öğrenmelerini kolaylaştıracak yöntem ve materyal seçme becerisini kazandırmak, ülkemizde ve dünyada kullanılan eğitim programlarını inceleyerek karşılaştırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitim Programı ve Program Geliştirme Kavramları, Okul Öncesi Eğitimin Temel Amaçları, MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı-1 (Planlama-Uygulama-Değerlendirme), Programın Uygulanmasında Öğretmenin Rolü (Gelişime Uygunluk Kavramı), Okul Öncesinde Eğitim Ortamı ve Tasarımı, Okul Öncesi Eğitim Programı ve Aile Katılımı, Program Yaklaşımları (Montessori), Program Yaklaşımları (Reggio Emilio), Program Yaklaşımları (High Scope), Program Yaklaşımları (Waldorf), Program Yaklaşımları (Proje Yaklaşımı), Öğrenme Standartları (Pensilvanya Programı)
|