ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Duyu Eğitimi ÇGE214 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Duyu eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Duyu eğitimi konusunda ailelere bilgi verir.
    3-Duyu eğitimini destekleyici etkinlik ve materyal seçer.
    4-Duyu eğitimini destekleyici etkinlik planlar ve materyal tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Duyu eğitimi ile ilgili temel kavramlar
    2 Duyu eğitiminin gelişim açısından önemi
    3 Duyu eğitiminin amaçları ve faydaları
    4 Gelişim dönemleri ve duyu eğitimi
    5 Dezavantajlı çocuklarda duyu eğitimi
    6 Dezavantajlı çocuklarda duyu eğitiminin önemi
    7 Duyu eğitimi ve duyu materyalleri
    8 Duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama
    9 Duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama
    10 Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimi ve duyu materyalleri
    11 Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama
    12 Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama
    13 Materyal tasarımı ve etkinlik planlama
    14 Materyal-etkinlik sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Uyanık G., Deretarla Gül,E. Çelebi Öncü E. (2005). Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikler. Kare Yayinlari.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Erken çocukluk döneminde duyu eğitiminin önemi konusunda bilgilendirmek, duyu eğitiminde yararlanılacak yöntem ve materyal seçme becerisini kazandırmak, duyu eğitimini destekleyici materyal geliştirme ve etkinlik planlama becerisi geliştirmek.
    Dersin İçeriği Duyu eğitimi ile ilgili temel kavramlar Duyu eğitiminin gelişim açısından önemi Duyu eğitiminin amaçları ve faydaları Gelişim dönemleri ve duyu eğitimi Dezavantajlı çocuklarda duyu eğitimi ve önemi Duyu eğitimi ve duyu materyalleri Duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama Duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimi ve duyu materyalleri Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama Materyal-etkinlik sunumları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar. -
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. -
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. -
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur. -
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. 3
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. 3
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular. 3
    8 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler 5
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 5
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar 3
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster