Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Duyu eğitimi ile ilgili temel kavramlar
|
K1
|
2
|
Duyu eğitiminin gelişim açısından önemi
|
K1
|
3
|
Duyu eğitiminin amaçları ve faydaları
|
K1
|
4
|
Gelişim dönemleri ve duyu eğitimi
|
K1
|
5
|
Dezavantajlı çocuklarda duyu eğitimi
|
K1
|
6
|
Dezavantajlı çocuklarda duyu eğitiminin önemi
|
K1
|
7
|
Duyu eğitimi ve duyu materyalleri
|
K1
|
8
|
Duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama
|
K1
|
9
|
Duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama
|
K1
|
10
|
Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimi ve duyu materyalleri
|
K1
|
11
|
Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama
|
K1
|
12
|
Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama
|
K1
|
13
|
Materyal tasarımı ve etkinlik planlama
|
K1
|
14
|
Materyal-etkinlik sunumları
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Uyanık G., Deretarla Gül,E. Çelebi Öncü E. (2005). Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikler. Kare Yayinlari.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Erken çocukluk döneminde duyu eğitiminin önemi konusunda bilgilendirmek, duyu eğitiminde yararlanılacak yöntem ve materyal seçme becerisini kazandırmak, duyu eğitimini destekleyici materyal geliştirme ve etkinlik planlama becerisi geliştirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Duyu eğitimi ile ilgili temel kavramlar, Duyu eğitiminin gelişim açısından önemi, Duyu eğitiminin amaçları ve faydaları, Gelişim dönemleri ve duyu eğitimi, Dezavantajlı çocuklarda duyu eğitimi ve önemi, Duyu eğitimi ve duyu materyalleri, Duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama, Duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama, Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimi ve duyu materyalleri, Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama, Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama, Materyal-etkinlik sunumları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
4
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
|
3
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
|
3
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
|
4
|
8
|
Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
|
3
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
-
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
|
-
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
3
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
|
-
|