Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Duyu eğitimi ile ilgili temel kavramlar
|
|
2
|
Duyu eğitiminin gelişim açısından önemi
|
|
3
|
Duyu eğitiminin amaçları ve faydaları
|
|
4
|
Gelişim dönemleri ve duyu eğitimi
|
|
5
|
Dezavantajlı çocuklarda duyu eğitimi
|
|
6
|
Dezavantajlı çocuklarda duyu eğitiminin önemi
|
|
7
|
Duyu eğitimi ve duyu materyalleri
|
|
8
|
Duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama
|
|
9
|
Duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama
|
|
10
|
Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimi ve duyu materyalleri
|
|
11
|
Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik etkinlik planlama
|
|
12
|
Dezavantajlı çocuklar için duyu eğitimine yönelik eğitim programı hazırlama
|
|
13
|
Materyal tasarımı ve etkinlik planlama
|
|
14
|
Materyal-etkinlik sunumları
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
3
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
3
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
3
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
5
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
5
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
3
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
-
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
-
|