Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocukluk tanımı ve tarihi
|
|
2
|
Çoculuk olgusuna etki eden etmenler
|
|
3
|
Çocukluk ve oyun kültürü
|
|
4
|
Çocuklukta gelişim dönemleri ve oyunları
|
|
5
|
Farklı Kültürlerde dezavantajlı çocuklar
|
|
6
|
Dezavantajlı çocuklar ve oyun kültürü
|
|
7
|
Farklı kültürlerde çocuk ve eğitim hayatı
|
|
8
|
Farklı kültürlerde çocuğun gündelik hayatı
|
|
9
|
Farklı kültürlerde çocuk sağlığı ve bakımı
|
|
10
|
Farklı kültürlerde toplumsal değerler ve çocuk
|
|
11
|
Geleneksel yaklaşım ve çocukluk
|
|
12
|
Günümüzde çocukluk
|
|
13
|
Gelecekte çocukluk
|
|
14
|
Farklı kültürlerde toplumsal değerler ve çocuklar ile ilgili yapılan araştırmalar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1- Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi Kültürel Psikoloji. Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çocuğun yaşadığı toplum ve diğer toplumlardaki algılanışı, çocuğun kültürel yapısında rol oynayan aile, çevre, akran etkileşimi ve çocuk oyunları ile ilgili temel bilgiler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocukluk tanımı ve tarihi
Çoculuk olgusuna etki eden etmenler
Çocukluk ve oyun kültürü
Çocuklukta gelişim dönemleri ve oyunları
Dezavantajlı çocuklar ve oyun kültürü
Farklı kültürlerde çocuk ve eğitim hayatı
Farklı kültürlerde çocuğun gündelik hayatı
Farklı kültürlerde çocuk sağlığı ve bakımı
Farklı kültürlerde toplumsal değerler ve çocuk
Geleneksel yaklaşım ve çocukluk
Günümüzde çocukluk
Gelecekte çocukluk
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
|
-
|
2
|
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
7
|
Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir ve uygular.
|
3
|
8
|
Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler
|
-
|
9
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir.
|
-
|
10
|
Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
|
4
|
11
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunları çözmek için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar
|
5
|
12
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
4
|
13
|
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar
|
3
|
14
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
|
3
|
15
|
Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla iletişime girerek, bilgilerini paylaşır, sorunları tartışır ve öneriler sunar.
|
3
|