| 
                        Program Yeterlilik Çıktıları    | 
                        Katkı Düzeyi  | 
                    
                    
            
                
                    | 
                        
                        1
                     | 
                    
                        Çocukların gelişimsel  özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
                     | 
                    
                        3
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        2
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
                     | 
                    
                        3
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        3
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        4
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        5
                     | 
                    
                        Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        6
                     | 
                    
                        Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        7
                     | 
                    
                        Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        8
                     | 
                    
                        Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        9
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        10
                     | 
                    
                        Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        11
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        12
                     | 
                    
                        Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        13
                     | 
                    
                        Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        14
                     | 
                    
                        Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        15
                     | 
                    
                        Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
                     | 
                    
                        -
                     |