ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Yöntemleri ÇGE307 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Farklı özelliklerdeki çocukları tanıma ve değerlendirmenin önemini açıklar.
    2-Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar.
    3-Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun, standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme yapar.
    4-Çocuklarla ilgili tutulması gereken bireysel dosyanın özelliklerini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   110
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,67 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanı ve değerlendirmenin tanımı ve önemi K1. Bölüm 1, Ünite 1, Sayfa 1-8
    2 Tanı ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken ilkeler K1, Bölüm 1, Ünite 2, Sayfa 11-27
    3 Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler K1, Bölüm 2, Ünite 3, Sayfa 29-46
    4 Değerlendirme Türleri ( Biçimlendirici & Özetleyici Değerlendirme; Formel & İnformel Değerlendirme) K1, Bölüm 2, Ünite 3, Sayfa 29-46
    5 Değerlendirmenin Amaçları ve Değerlendirme Döngüsü K1, Bölüm 2, Ünite 3, Sayfa 29-46
    6 Etkili Değerlendirmenin Göstergeleri ve Sınırlılıkları K1, Bölüm 2, Ünite 3, Sayfa 29-46
    7 Gözlem K1, Ünite 4, Sayfa 47-59 K2, Bölüm 3, Sayfa 41-71
    8 Görüşme K2, Bölüm 12, Sayfa 245- 257
    9 Tarama Süreci ve Tanılayıcı Testler K1, Ünite 10, Sayfa 180
    10 Belgeleme Yöntemleri (Betimleyici Kayıtlar , Sıklık Sayımları, Kontrol Listeleri, Derecelendirme Ölçekleri ve Rubrikler) K1, Ünite 4, Sayfa 47-71 K2, Bölüm 7, Sayfa 141
    11 Belgeleme Yöntemleri (Gelişimsel Arşiv -Portfolyo) K1, Bölüm 2, Ünite 6, Sayfa 96-119 K2, Bölüm 11, Sayfa 222-241
    12 Standart testler (Yetenek-beceri testleri, başarı testleri, kişilik testleri, gelişim testleri vs. ) - Örnek Testlerin Tanıtılması K1, Bölüm 3, Ünite 10, Sayfa 176-192 K2, Bölüm 2, Sayfa 9-41
    13 Standart testler (Yetenek-beceri testleri, başarı testleri, kişilik testleri, gelişim testleri vs. ) - Örnek Testlerin Tanıtılması K1, Bölüm 3, Ünite 10, Sayfa 176-192 K2, Bölüm 9, Sayfa 177-211
    14 Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun gelişim raporu hazırlama K1, Bölüm 3, Ünite 11, Sayfa 193-211
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nihan FEYMAN GÖK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Mcafee, O., Leong, J. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve. Öğrenmenin Desteklenmesi ve Değerlendirilmesi, Ankara : Nobel Yayın. K2. Kesicioğlu, O.S., Hacıibrahimoğlu, B.Y. (2018). Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Ankara: Eğiten Kitap.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Tanı ve değerlendirmenin tanımı ve önemi, Tanı ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken ilkeler, Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler, Gözlem, gelişimsel değerlendirme testleri, Bireysel ve grup zeka testleri, Kişilik testleri, Yetenek ve beceri testleri, Başarı testleri, Tutum ve değerlerin ölçülmesi, Projektif testler, Dünyada ve Türkiye?de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırma, Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun, standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme yapabilme, Tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim düzeyine uygun tekniği seçerek çocuğu değerlendirme, Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun gelişim raporu hazırlama.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocukların gelişimsel özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar. 5
    2 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur. 5
    3 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. 5
    4 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. 3
    5 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar. 5
    6 Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar. 5
    7 Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir. 5
    8 Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar. 5
    9 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir. -
    10 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır. 4
    11 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar. 5
    12 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur. -
    13 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar. -
    14 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. -
    15 Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster